Článek
Pracovníci tísňové linky už byli zoufalí, kvůli častějším voláním museli pracovat přesčas. Na pomoc si tak zavolali vývojáře ze společnosti Google, kteří zjistili, že za vše může „chytrá“ technika. Mobilní telefony totiž volají o pomoc samy od sebe. Možná se vám to také stalo. Mobil máte odložený v kapse, a když ho po delší době vytáhnete, nestačíte se divit, komu všemu jste volali.
„Každý mobil musí umět zavolat na tísňovou linku i v případě, že je zamčený,“ objasňují hlavní příčinu stránky bbc.com. I takový hovor se přitom musí brát vážně, protože na druhém konci může být například unesený člověk, který právě nemůže mluvit.
V Británii se už v minulosti pokusili situaci vyřešit – volající musel stisknout 55, aby potvrdil svůj zájem o pomoc. Potom však hrozí problém z druhé strany, totiž že opravdové volání o pomoc bude označeno za pouhý omyl. Právě k tomu došlo v případě unesené Hannah Fosterové v roce 2003, zmiňuje BBC.
Máme tedy další příklad toho, že i užitečné věci nám mohou způsobit pořádné problémy.