Článek
Quake II si odbyl premiéru již v roce 1997. Patrně tak není potřeba zdůrazňovat, že za více než dvě dekády se počítačová grafika posunula mílovými kroky směrem kupředu. A krásně to jde vidět v novém remaku, který využívá moderní technologii ray tracing.
Tento standard dovoluje vypočítat u moderních her přesné stíny, odrazy a lomy světla podle konkrétních materiálů a samotné scény. Výsledkem je pak reálnější grafika, jak je vidět také na úvodním videu tohoto článku, kde jsou jednotlivé scény porovnávány se zapnutým a vypnutým ray tracingem (zkratka RTX).
Tisíce paprsků pro jeden bod
U titulu Quake II použili mimochodem vývojáři vylepšenou technologii, která využívá tzv. path-tracingové shadery. Ty využívají místo jednoho paprsku pro každý vykreslovaný pixel klidně i několik tisíc paprsků. Grafika je díky tomu neskutečně věrná.
Remake hry Quake II je k dispozici výhradně pro platformu PC, stahovat jej lze prostřednictvím platformy Steam úplně zadarmo. Hráči si v této bezplatné verzi mohou s vylepšenou grafikou vychutnat první tři úrovně pro jednoho hráče.
Jedinci, kteří vlastní původní licenci na Quake II, si mohou stáhnout bezplatný update pro celou hru. Zpřístupní se jim s vylepšenou grafikou nejen všechny mise pro jednoho hráče, ale také kooperativní i deathmatch mód.
Věrná grafika u dalších her
Technologii ray tracing nicméně nenabízejí všechny hry v současnosti, ale pouze některé. Reálné ukázky dalších titulů se zapnutým ray tracingem si můžete prohlédnout níže. V některých nechybí ani porovnání, jak konkrétní scéna vypadá s vypnutými efekty.
Může se vám hodit na Zboží.cz: