Hlavní obsah

Promarněný potenciál ve hře Battleborn

Novinky, David Ryneš

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Herní žánr MOBA, který zastupují tituly, jako jsou League of Legends, DOTA 2 či Smite, je na vrcholu. Výhry v turnajích přesahují několik miliónů dolarů. Není tak divu, že se do tohoto vlaku s hrdiny snaží naskočit ostatní studia. O to se pokouší i vývojáři z Gearbox Software s titulem Battleborn, kde kombinují prvky těchto her s hratelností jejich úspěšných Borderlands.

Upoutávka na hru BattlebornVideo: Gearbox Software

 
Článek

V Battleborn se hráči podívají na poslední žijící hvězdě - Solus. O její osud tak musí hráči bojovat proti armádám nestvůr sloužícím Lotharu Rendainovi. Ten chce tuto hvězdu zničit a s tím i všechny hrdiny, kteří se vydali na její záchranu.

Hráč sám či v partě celkem čtyř hrdinů se pouští do příběhových misí, které slouží zároveň jako příprava na režim kompetitivní. V misích mají hráči za úkol eskortovat roboty, zabíjet bossy či ochraňovat malé obyvatele planety Solus.

Foto: archív tvůrců

Ukázka ze hry Battleborn

Hrdinů titul nabízí celkem 25 a jsou rozděleni podle své role. Najdeme zde klasické hrdiny (tanky), kteří toho hodně vydrží, ale moc síly nepobrali. O ty se samozřejmě musí starat podpůrní hrdinové, kteří ostatním doplňují zdraví a zachraňují situaci. Na špinavou práci tu jsou ofenzivní hrdinové, kteří dokážou udělat pořádnou paseku, ale moc toho nevydrží.

To vše se odehrává z pohledu vlastních očí. Například za upíra Ratha hráč útočí dvěma meči, Ghaltem si přitahuje ostatní pomocí háku a krmí je z blízka brokovnicí. Mezi ty nejlepší momentálně patří mocná Galilea s mečem a štítem. Bohužel pocit ze zbraní a jejich užívání není takový, jaký bychom si přáli. Zbraně včetně pohybu nemají váhu, a Battleborn je tak daleko za ostatními střílečkami.

Hráči však nemusí pouze sekat či střílet. Každý hrdina má sadu schopností, které se mu postupně odemykají. Během postupu na nejvyšší úroveň si zároveň může vybírat, jak se určitá schopnost bude chovat, a tak si hrdinu přizpůsobit blíže ke svému hernímu stylu.

Foto: archív tvůrců

Ukázka ze hry Battleborn

Kampaň je však příprava na to hlavní, a to na kompetitivní režim pro více hráčů. Ten nabízí tři módy (Capture, Meltdown a Incursion) na rozlehlejších mapách. Proti sobě se tak postaví dvě pětice hráčů.

Režim Incursion má pravidla populárních MOBA her. Každý tým má svou základnu a musí se společně s počítačem ovládanými pomocníky prodrat k základně nepřátelské a zničit ji. Hráči seznámení s pravidly her jako je Dota, Heroes of the Storm či League of Legends budou v tomto režimu jako doma.

Foto: archív tvůrců

Ukázka ze hry Battleborn

Meltdown naopak patří mezi ty nejzábavnější a nejakčnější režimy. V něm musí tým hrdinů dopravit své pomocníky do pece a zde je obětovat. Čím více pomocníků se do pece nažene, tím více bodů tým získá.

Svým konáním jak v kampani, tak v kompetitivním režimu je hráč odměněn balíčky, které v sobě ukrývají předměty pro hrdiny. Ty hráč aktivuje pomocí krystalů, které sbírá na bojišti. Jedná se tak o další prvek, který musí hráč sledovat mimo zabíjení ostatních, či plnění úkolu v daném režimu.

Bohužel tyto systémy nepůsobí zábavně, a to nemluvíme o nutnosti plnit různé výzvy pro zpřístupnění drtivé většiny hrdinů. Hráč při samotném spuštění nemá k dispozici všechny, ale pouze sedm. Zbylých osmnáct si musí odemknout pomocí hraní režimu pro více hráčů či kampaně v kooperaci. Naštěstí mají hráči na výběr a je jednodušší plnit výzvy než zdlouhavě zvyšovat úroveň hráčského profilu.

Foto: archív tvůrců

Ukázka ze hry Battleborn

Nezájem o titul ze strany hráčů napovídá fakt, že na osobních počítačích už teď je problém najít spoluhráče v kompetitivním režimu. A to dokonce přes snahu vývojářů řešit rychle ty nejzásadnější problémy.

To s sebou přináší i jeden z největších problémů, a tím je špatné propojování hráčů na jednotlivé zápasy. Aby hráči nečekali extrémně dlouho na zápas, systém propojí klidně naprosté začátečníky s hráči, kteří mají v titulu klidně desítky hodin.

Foto: archív tvůrců

Ukázka ze hry Battleborn

Hře tak nejvíce uškodil prodloužený vývoj a snaha být vším. Ve výsledku je Battleborn průměrným titulem, který nabízí hezkou stylizaci s vtipnými postavami, ale s nezáživnou hratelností, která mnohdy působí překombinovaně a chaoticky.

Vykřesat z Battlebornu nějakou zábavu se tak daří pouze ve spolupráci s kamarády či s týmem hráčů, který je ochotný komunikovat a domlouvat se na dalším postupu. Bez tohoto Battleborn působí bohužel suše, bez inovace či zajímavých prvků, které by hráče motivali titul hrát.

Battleborn vyšel pro osobní počítače a herní konzole PlayStation 4 a Xbox One.

HODNOCENÍ: 6/10

Může se vám hodit na službě Zboží.cz:

Reklama

Výběr článků

Načítám