Sluší se připomenout, že za první tři měsíce si hru nainstalovalo 550 miliónů lidí. Na posunutí tohoto milníku o dalších 100 miliónů hra tedy potřebovala více než půl roku. V čísle jsou přitom započítány instalace na iOS i Androidu.

Ukázka z aplikace Pokémon GO

Ukázka z aplikace Pokémon Go

FOTO: David Ryneš, Novinky

I přesto si nemají tvůrci rozhodně na co stěžovat. Především díky aktivitě hráčů – nákupům určitých předmětů – vývojáři za pouhé tři měsíce od spuštění vydělali 470 miliónů dolarů, tedy v přepočtu více než 11,3 miliardy korun.

Současné zisky tvůrci sice neprozradili. Lze nicméně očekávat, že nijak dramaticky nižší nebudou.

Vstupenka do světa rozšířené reality

Pokémon Go se těší tak nebývalé popularitě především proto, že hráči musí aktivně hledat pokémony ukryté různě po městě. Stačí spustit aplikaci v chytrém telefonu a podle mapy pak vyrazit na lov.

Video

Pokémon Go v terénu

Zdroj: Novinky.cz

Samotný odchyt pak probíhá prostřednictvím zabudované kamery v mobilu nebo tabletu. Přes displej mobilního zařízení totiž ve skutečném prostoru uživatelé virtuální příšerky vidí. Hra tedy staví na principu tzv. rozšířené reality. Na displeji telefonu je schopna vykreslit virtuální předměty v reálném prostředí.

Za vývojem titulu Pokémon Go stojí vývojářské studio Niantic, které získalo licenci od společnosti Nintendo.