Pokémon Go mohou uživatelé stahovat do svých mobilních zařízení zadarmo. Tvůrci však dovolují hráčům směnit skutečné peníze za ty virtuální. Díky tomu pak mohou ve hře postupovat rychleji jednotlivými úrovněmi, respektive si mohou kupovat určité předměty, které jim hraní usnadní.

A jak se zdá, o získání takovéto konkurenční výhody mají uživatelé nebývalý zájem. Analýza totiž ukázala, že na americkém trhu každý hráč utratí v průměru 0,25 dolaru denně. Žádný jiný herní titul v současnosti nevydělává v denních číslech více.

Ilustrační foto

Hra Pokémon Go je celosvětovým hitem.

FOTO: Roman Vondrouš, ČTK

Desítky miliónů uživatelů

Vzhledem k tomu, že jen v USA hraje každý den Pokémon Go na 26 miliónů lidí, jde o poměrně zajímavou částku. Jinými slovy to znamená, že herní studio Niantec a společnost Nintendo by mělo každý den inkasovat od hráčů přinejmenším 6,5 miliónu dolarů, tedy v přepočtu víc než 159 miliónů korun.

Analýza společnosti Survey Monkey se přitom týká skutečně pouze amerického trhu. S ohledem na popularitu hry Pokémon Go i v dalších částech světa lze předpokládat, že inkasovaná částka bude ještě daleko vyšší.

Podle současných odhadů analytiků ze Survey Monkey pokémony každý den loví na 40 miliónů lidí po celém světě.

Miliardový byznys

Jak výhodným byznysem hry „zadarmo” jsou, ukazuje v posledních letech například i vývojářské studio Supercell. Právě jeho titul Clash of Clans, u kterého uživatelé také platí pouze za vylepšení a zrychlení hry, se v posledních dvou letech umisťuje pravidelně na předních příčkách těch nejoblíbenějších mobilních aplikací.

Video

Upoutávka na hru Clash of Clans

Zdroj: Supercell

Loňský provozní zisk přesahující 22 miliard korun je tedy bezpochyby zásluhou především hry Clash of Clans. Tvůrci nicméně lákají hráče i na další bezplatné tituly, jako jsou Hay Day, Boom Beach, Battle Buddies, Pets vs Orcs, Spooky Pop či Clash Royale. I u nich platí hráči za vylepšení.

Společnost Supercell byla založena v roce 2010 v Helsinkách. Původně se snažila uspět na trhu s akčním on-line titulem Gunshine.net. O rok později se ale vývojářské studio zaměřilo výhradně na mobilní hry, kterým se věnuje dodnes.