Společnost Tencent kupuje podíl od japonské investiční banky SoftBank, která za 73 % v Supercellu zaplatila v roce 2013 1,5 miliardy dolarů.

Podle serveru The Verge je obchod výhodný pro obě strany. Softbank si totiž díky prodeji podílu bude moci umazat část obrovského dluhu, který bance před třemi lety vznikl v souvislosti s koupí amerického operátora Sprint.

Tencent zase získá nejvýdělečnější herní firmu na světě – Supercell se tímto titulem pyšní už od roku 2013. Tento čínský podnik tak ještě více zvětší své herní impérium, neboť již nyní vlastní 93% podíl v Riot Games, který stojí za populární multiplayerovou akcí League of Legends. Zároveň vlastní 40% podíl v Epic Games – vývojářském studiu, v jehož portfoliu se pyšní tituly Unreal Tournament a Gears of War.

Vydělali na bezplatných hrách

Supercell založil svůj úspěch na tzv. free-to-play hrách. Jde o bezplatné hry, za jejichž stažení uživatelé neplatí ani korunu.

Tvůrci mají dvě možnosti, jak vydělávat. Buď ve hrách zobrazují reklamu, nebo uživatelům dovolují směnit skutečné peníze za ty virtuální. Za ty si pak lidé zpravidla mohou rychleji vylepšit postavy, auta nebo klidně i budovy ve hře, a získat tak cennou konkurenční výhodu nad ostatními hráči.

Právě na druhém zmiňovaném modelu je postaven titul Clash of Clans, u kterého uživatelé platí pouze za vylepšení a zrychlení hry. Ta se v posledních dvou letech umisťuje pravidelně na předních příčkách těch nejoblíbenějších mobilních aplikací.

Zisk 22 miliard korun

Loňský provozní zisk přesahující 22 miliard korun je tedy bezpochyby zásluhou především hry Clash of Clans. Tvůrci nicméně lákají hráče i na další bezplatné tituly, jako jsou Hay Day, Boom Beach, Battle Buddies, Pets vs Orcs, Spooky Pop či Clash Royale. I u nich platí hráči za vylepšení.

Společnost Supercell byla založena v roce 2010 v Helsinkách. Původně se snažila uspět na trhu s akčním on-line titulem Gunshine.net. O rok později se ale vývojářské studio zaměřilo výhradně na mobilní hry, kterým se věnuje dodnes.