Hlavní obsah

Miliónová hra Flappy Bird dostane pokračování

Novinky, zgl

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Student technické univerzity v Hanoji Nguyen Dong rozpoutal zkraje roku herní mánii. Po vlně kritiky ale hru Flappy Bird, která mu každý den vydělávala v přepočtu milión korun, odstranil z internetových obchodů s tím, že další verze už nikdy nebude. Jak se ale zdá, své rozhodnutí si mladík nyní rozmyslel.

Foto: mif, Novinky

Flappy Bird

Článek

Twitterový účet Donga neustále zaplavují otázky, zda se populární hra ještě někdy objeví volně ke stažení. Zatímco většinou mladík na podobné dotazy nereagoval, minulý týden se osmělil a odpověděl zcela jasně: „Ano bude, ale ne hned.“

Kdy přesně začne malý ptáček opět létat na displejích chytrých telefonů a počítačových tabletů, tak zatím není jasné. Pokračování by mělo být „lepší než originál“, citoval tvůrce server Mashable.

Jednoduchá hra, miliónový byznys

Titul Flappy Bird staví na velice jednoduchém principu. Na dotykovém displeji hráč ovládá žlutého ptáčka, se kterým musí balancovat mezi zelenými trubkami. Čím více jich obletí, tím více bodů získá. Hra končí ve chvíli, kdy ptáček narazí do jednoho z potrubí. Právě jednoduché ovládání je jedním z hlavních důvodů „ptačí“ mánie.

Student však čelil tlaku ze strany některých fanoušků, kteří tvrdili, že Flappy Bird je pouze okopírovaný a zjednodušený Super Mario. Naráželi přitom na velice podobnou grafiku. Další výtky, kterých se denně objevovaly desítky, směřovaly k samotné hře. Podle některých ji totiž autor jednoduše okopíroval z titulu Piou Piou pro Android z roku 2011.

Foto: koláž Novinky.cz

Srovnání starého Piou Piou s aktuálním Flappy Birdem

I proto se nakonec tvůrce rozhodl úspěšnou hru z internetových obchodů stáhnout. „Můžu říct, že Flappy Bird byl mým úspěchem, ale zároveň úspěchem, který mi zničil můj prostý život. Proto tento titul nyní nenávidím,“ uvedl již dříve Dong.

Roli pro něj přitom nehrálo ani to, že hra mu vydělávala díky zobrazované reklamě každý den 50 tisíc USD, tedy více než milión korun. [celá zpráva]

Reklama

Související články

Výběr článků

Načítám