V saském městě se představí na 300 světových, evropských a německých premiér počítačových her. Jejich výrobci si pochvalují rostoucí, a tudíž rekordní prodeje. Obecným celosvětovým trendem je výrazný příklon ke konzolovým hrám. Zatímco obrat z prodeje herních konzol v Německu v první polovině roku vzrostl meziročně o 27 %, prodej PC her zde naopak poklesl o 7 %.

"Herní trh je dnes stejně významný jako filmový či hudební průmysl. S tím rozdílem, že roste rychleji,“ řekl deníku Frankfurter Allgemeine Zeitung viceprezident německého svazu výrobců informačních technologií Bitkom Achim Berg.

O hraní her na počítači a videohry se přitom stále více zajímá i něžné pohlaví. Podíl ženských uživatelů herních softwarů už podle šéfa spolkového svazu producentů interaktivního zábavního softwaru (BIU) Olafa Wolterse činí 32 %. V sektoru přenosných konzol, takzvaných handheldů, dokonce tvoří už 54 %.

Podle expertů se tak daří díky inovativním nabídkám získávat stále nové cílové skupiny. Novým trendem jsou například hudební hry. Už loni sklidily velký ohlas první pokusy, jako Rock Band nebo Guitar Hero, nyní se v Lipsku představují jejich sofistikovanější modernizované verze. U těchto her si může uživatel zkusit zahrát nejznámější songy rockových dějin na vlastních plastikových nástrojích.

Hlavním tématem veletrhu jsou příležitostné hry

Hlavním tématem letošního veletrhu jsou však takzvané casual games, příležitostné hry, vhodné i pro nezkušené hráče, případně celou rodinu. Značí to odklon od tradiční cílové skupiny – teenagerů – a zaměření na masový trh. Příkladem jsou hry Allplay od největšího světového vydavatele videoher Electronic Arts.

Rovněž hudební, kvízové či karetní hry mají oslovit celou rodinu. Vydavatelé her si však slibují rostoucí zisky také od internetu. Například internetový titul World of Warcraft už má téměř 11 miliónů platících hráčů. Vymyslet v této branži něco skutečně nového je však stále obtížnější.

Organizátoři lipského veletrhu počítají i s rekordním počtem návštěvníků. Jestliže na první ročník v roce 2002 zavítalo 80 000 návštěvníků, loni to bylo už 185 000 lidí. Letos se jich očekává až 200 000.

Tvůrci softwaru prezentují své nové tituly nejčastěji na konzolách japonské firmy Nintendo. V Lipsku se prezentují i další dva velcí hráči na trhu: Sony se svými konzolami Playstation 3 a firma Microsoft s Xbox 360.