Hlavní obsah
Ilustrační foto Foto: Reuters

Celosvětový odbyt počítačových tabletů se v letošním prvním čtvrtletí meziročně snížil o 8,5 procenta na 36,2 miliónu přístrojů. Pokles tak vykázal již desáté čtvrtletí za sebou, uvedla výzkumná společnost IDC. Podle analytika Ryana Reitha se zdá, že spotřebitelé už nejsou tak ochotni nahrazovat starší modely tabletů novějšími a někteří o koupi těchto přístrojů zcela ztratili zájem.

Ilustrační foto Foto: Reuters
Nové tablety netáhnou, prodeje neustále klesají

„I nadále se domníváme, že je to důsledek zvýšené závislosti na chytrých telefonech a docela minimálního technologického posunu (u tabletů)," uvedl Reith.

Jedničkou na trhu zůstala se zhruba čtvrtinovým podílem americká technologická společnost Apple, ačkoliv odbyt jejích tabletů iPad klesl o 13 procent na 8,9 miliónu přístrojů.

Nový iPad (2017)

Foto: archív výrobce

Americký počítačový gigant se v letošním roce snaží u zákazníků uspět s novým modelem. Ten však nepřináší prakticky žádná vylepšení, jedinou výhodou je o něco vyšší výkon. Ani nový iPad tak patrně klesající zájem ze strany uživatelů nijak dramaticky neovlivní. [celá zpráva]

Druhé místo obsadil v žebříčku za loňský rok jihokorejský konkurent Samsung, který vykázal jen zhruba jednoprocentní pokles odbytu na šest milionů přístrojů. V první pětce byly také firmy Huawei, Amazon a Lenovo.

Může se vám hodit na službě Zboží.cz:
yknivoNumanzeSaNyknalC

Výběr článků