Hlavní obsah
Olympus Foto: Reuters

Konec jedné éry. Olympus po 84 letech končí s fotoaparáty

Radikální krok se rozhodla udělat japonská společnost Olympus, po 84 letech končí s výrobou fotoaparátů. Jedna z největších fotografických společností na světě celou divizi zobrazovací techniky prodá soukromé investiční společnosti Japan Industrial Partners (JIP). Cena transakce nebyla zveřejněna.

Olympus Foto: Reuters
Konec jedné éry. Olympus po 84 letech končí s fotoaparáty

Důvod odprodeje je jasný. Olympus v oficiálním oznámení uvedl, že se mu „navzdory všem snahám nedaří udržet delší dobu výrobu fotoaparátů v zisku“. Sever BBC upřesnil, že ve ztrátě je podnik poslední tři roky.

Pro Olympus – podobně jako pro další výrobce fotoaparátů – jsou současné podmínky na trhu velmi tvrdé. Je to dáno tím, že fotoaparáty si kupuje stále méně lidí, většina uživatelů si vystačí s chytrými telefony. Trh s fotoaparáty se tedy dramaticky zmenšil.

Olympus E-M5

Foto: Olympus

Svůj první fotoaparát vyrobil Olympus již v roce 1936 poté, co se léta věnoval výrobě mikroskopů. Po desetiletích vývoje a zápolení s konkurencí se v 70. letech vyšvihnul podnik až na vrchol technologického pokroku, jeho malé a lehké přístroje byly svým způsobem revoluční.

Firmě se zároveň podařilo zachytit přechod na éru digitálních fotoaparátů. V posledních letech se Olympus přitom zaměřil především na kompaktní bezzrcadlovky a na fotoaparáty určené pro běžné lidi, kteří nemají profesionální ambice. Jak je z řádků výše patrné, tato taktika ale vyšší prodeje nepřinesla.

Právě proto se Olympus dohodl na odprodeji své divize JIP. Tato investorská společnost, která mimochodem již v roce 2012 koupila telekomunikační aktivity Olympusu a v roce 2014 výrobu počítačů Vaio od Sony, bude moci používat značky Olympusu – například čočky Zuiko.

Olympus se bude věnovat svým dalším aktivitám, především tedy výrobě mikroskopů a optickým technologiím pro vědecké a zdravotnické vybavení, jako jsou například endoskopy.

yknivoNumanzeSaNyknalC
Sdílejte článek

Seznam.cz zavádí tlačítko Líbí se

Dejte redakci i ostatním čtenářům vědět, jaký obsah stojí za přečtení.

Články s nejvyšším počtem Líbí se se budou častěji zobrazovat na hlavní stránce Seznamu a přečte si je více lidí. Nikomu tak neuniknou zajímavé zprávy.

Reklama

Výběr článků