Hlavní obsah

Elektroničtí giganti řeší uhlíkovou stopu stále častěji

Novinky, lez

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Dopad uhlíkových emisí na životní prostředí představuje stále ožehavější téma. Neplatí to přitom pouze o automobilový průmysl, stále častěji se na tuto problematiku zaměřují také elektroničtí giganti.

Foto: Eva Plevier, Reuters

Apple chce zajistit, aby jeho výrobky neměly dopad na klima. (Ilustrační foto)

Článek

Už minulý měsíc ohlásila například společnost Apple, že během nadcházejících deseti let chce dosáhnout úplné klimatické neutrality. V podstatě to znamená, že americký počítačový gigant bude muset zajistit, že jeho podnikatelské aktivity nebudou mít negativní dopad na stav ovzduší.

Mají na to deset let

Netýká se to přitom pouze aktivit v USA, ale také v dalších zemích. „Již dnes je Apple klimaticky neutrální z hlediska svých globálních korporátních aktivit,“ prohlásili zástupci americké společnosti s tím, že do zmiňovaného roku 2030 „bude mít každé prodané zařízení Applu nulový klimatický dopad“.

Během deseti let bude muset Apple upravit především výrobu chytrých telefonů iPhone, tabletů iPad a počítačů Mac tak, aby nezatěžovala zbytečně klima naší planety. Podnik toho chce dosáhnout jednak snížením emisí z továren, ale například i prostřednictvím vysazování stromů.

Nejen u automobilů. Uhlíková stopa se bude řešit i u počítačových periférií

Hardware

Uhlíková stopa je ale ožehavým tématem také u společnosti Logitech, která je jedním z největších výrobců počítačového příslušenství na světě. Podnik se letos zavázal, že bude zákazníkům poskytovat transparentní informace o uhlíkové stopě všech svých produktů.

Ještě letos by se tak nové značení mělo objevit na všech herních perifériích, postupně ale bude zavedeno napříč celým portfoliem tohoto výrobce. Zástupci podniku se přitom netají tím, že tímto krokem chtějí přimět další výrobce počítačového hardwaru, aby jejich krok následovali. Díky tomu by totiž uživatelé získali relevantní informace o tom, jaký má nákup dopad na životní prostředí.

Foto: archív výrobce

Balení Logitechu s novým značením.

Herní produkty

Logitech je nicméně prvním a zatím jediným výrobcem, který bude své produkty takto značit. „Jsme si dobře vědomi rozsahu ekologických výzev, kterým dnes naše planeta čelí. Zdvojnásobujeme proto naše úsilí o snižování negativních vlivů na životní prostředí, ale sami na to nestačíme,“ prohlásil prezident Logitechu Bracken Darrell.

„Informováním o uhlíkové stopě našich produktů posilujeme spolupráci se zákazníky, abychom pomohli zlepšit svět. Údaje o uhlíkových emisích bychom měli sledovat stejně pozorně, jako například údaje o kaloriích v potravinách – musíme vědět, co konzumujeme. Vyzýváme také další společnosti, aby se k nám připojily při prosazování pozitivních změn tím, že budou zveřejňovat zcela transparentní informace o svých produktech. Dosažení opravdové změny bude vyžadovat úsilí všech průmyslových odvětví,“ doplnil.

V rámci portfolia herních produktů dosáhl výrobce již v loňském roce díky sérii opatření uhlíkové neutrality. Podnik se také zavával, že do roku 2030 přejde jeho výroba výhradně na obnovitelné zdroje elektřiny. Logitech se zároveň přidal k Pařížské dohodě, která si klade za cíl omezit uhlíkovou stopu tak, aby globální nárůst teploty nepřekročil hranici 1,5 °C oproti hodnotám před průmyslovou revolucí.

Může se vám hodit na Zboží.cz:

Reklama

Související témata:

Související články

Výběr článků

Načítám