Hlavní obsah

CES 2019: Virtuální helma od HTC se obejde bez laserů

Novinky, lez

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Las Vegas

Žádné lasery ani jinou externí jednotku nepotřebuje ke svému provozu nová virtuální helma Vive Cosmos od společnosti HTC. Vtáhnout uživatele do virtuálního světa totiž tento systém zvládne jen s pomocí speciálních kamer.

BEZ KOMENTÁŘE: Vive CosmosVideo: archív výrobce

 
Článek

„Zjistili jsme, že více než 85 % zájemců o virtuální realitu vnímá snadnou instalaci a použití jako nejdůležitější faktor při nákupu VR headsetu,“ řekl generální ředitel americké pobočky HTC Vive Daniel O’Brien.

Právě to bylo hlavním impulsem ke vzniku modelu Vive Cosmos. „Věříme, že Cosmos bude skvělou volbou pro ty, kteří do VR zatím neinvestovali, a zároveň nabídne skvělé zážitky i zkušeným fanouškům virtuální reality,“ doplnil O’Brien.

Foto: archív výrobce

HTC Vive Cosmos

Předchozí generace virtuální helmy totiž potřebovala k přesnému zaměření uživatele v prostoru laserové snímače, které se umisťovaly vždy do každého rohu v místnosti. Novinka se ale obejde bez nich díky sofistikovanému systému kamer.

Absolutní pohodlí a jednoduché použití je podle O’Briena tím, co zájemcům o virtuální realitu umožní použít ji, kdykoliv budou potřebovat. Model Vive Cosmos tedy stačí připojit k počítači jedním kabelem a rovnou začít používat, odpadá tak proces složité instalace.

Kdy a za jakou cenu se Vive Cosmos objeví na pultech obchodů, zatím není jasné.

Nový systém virtuální reality

HTC odhalilo společně s novým headsetem také Vive Reality System (ViveRS), který mění způsob, jakým lidé pracují s virtuálním obsahem. „Již od počátku jsme chtěli přinést produkt, který umožní přirozený a snadný přechod z reálného do virtuálního světa,“ řekl viceprezident Creative Labs HTC Drew Bamford.

„Prostředí a nástroje, z kterých se Vive Reality System skládá, mají za cíl zpřístupnit prostorové výpočty každému. Přáli bychom si, aby virtuální realita nepůsobila jako přepínání aplikací, ale jako kráčení mezi různými světy.“

Nový systém a jeho funkční i zážitkové prvky budou mít vliv na celé portfolio produktů HTC Vive. Výrobce v rámci projektu uzavřel také dohodu se společností Mozilla, se kterou představí první webový prohlížeč pro HTC Vive. Systém ViveRS si uživatelé vyzkouší poprvé právě prostřednictvím headsetu Vive Cosmos, který se k uživatelům dostane v průběhu roku 2019.

Foto: archív výrobce

HTC chystá úplně nové prostředí pro virtuální headsety.

Reklama

Související témata:

Výběr článků

Načítám