Hlavní obsah

Televizor dostal křídla, aby lépe hrál

Novinky, mif

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Proměnit televizory doslova k nepoznání se snaží společnost Bang & Olufsen s novým typem reproduktorů. Díky nim totiž černá obrazovka vypadá, jako kdyby měla křídla. S velmi netradičním řešením se bude výrobce snažit oslovit náročnější uživatele, kteří se nezdráhají sáhnout hlouběji do peněženky.

Bang & Olufsen Beovision Harmony OLED TVVideo: archív výrobce

 
Článek

Novinka se jmenuje Beovision Harmony OLED TV. V podstatě se dá říci, že jde o prvotinu od společnosti Bang & Olufsen, se kterou se výrobce pouští do světa televizorů. Doposud se totiž soustředil v obývacích pokojích výhradně na audio systémy.

Jedním dechem je však nutné dodat, že obrazovku dodala do celého systému společnost LG, konkrétně jde o upravený panel G OLED C9 s úhlopříčkou 77 palců, tedy bezmála dva metry. Obrazovka se však v rukách inženýrů ze společnosti Bang & Olufsen změnila k nepoznání.

Foto: archív výrobce

Bang & Olufsen Beovision Harmony OLED TV

Ve vypnutém stavu totiž jinak nepříliš vzhlednou obrazovku zakrývají ploché reproduktory, které působí jak nějaké umělecké dílo. Slovy tvůrců má televizor „připomínat moderní sochu“.

Motýlí křídla, jak jsou oba stereofonní reproduktory přezdívány, se začnou rozevírat až ve chvíli, kdy televizor spustíte. V praxi to vypadá, jako kdyby obrazovka skutečně dostala křídla, jak se můžete přesvědčit v úvodním videu tohoto článku.

Foto: archív výrobce

Bang & Olufsen Beovision Harmony OLED TV

Daní za exkluzivitu je pomalejší čas spuštění. Zatímco tradiční TV startují zhruba za sekundu, Beovision Harmony OLED TV potřebuje kvůli otevíracímu mechanizmu bezmála půl minuty. Naopak odměnou za čekání bude kromě špičkového obrazu také prvotřídní zvuk, kterému zkrátka reproduktory integrované televizorech, byť v těch nejlepších, konkurovat nemohou.

Beovision Harmony OLED TV si odbyl premiéru na milánském Design Weeku. Přestože jde zatím o koncept, měl by se skutečně začít prodávat, a to letos na podzim. Případní zájemci však musí počítat s cenou okolo půl milionu korun.

Může se vám hodit na Seznamu:

Reklama

Související témata:

Výběr článků

Načítám