Hlavní obsah

Sony ovládlo trh s virtuální realitou

Novinky, lez

Nejpopulárnějším výrobcem helem pro virtuální realitu se stala ve třetím čtvrtletí tohoto roku společnost Sony. Ta kralovala trhu se 49% podílem. Vyplývá to z nového průzkumu analytické společnosti Canalys, který byl zveřejněn tento týden.

BEZ KOMENTÁŘE: Virtuální headset PlayStation VRVideo: archív výrobce

 
Článek

Podle průzkumu se za zmiňované tři měsíce, tedy od července do konce září, prodalo na jeden milión virtuálních headsetů. Kromě společnosti Sony se do první trojky dostaly ještě podniky Oculus (21 %) a HTC (16 %). Zbývající 14% podíl si rozdělili mezi sebou menší výrobci.

Foto: archív výrobce

PlayStation VR

Analytici zároveň upozornili, že prodeje pravděpodobně ještě výrazně porostou, neboť většina lidí je odkládala až na vánoční sezónu, tedy na čtvrtý kvartál. Díky svátkům by se tak v posledních třech měsících roku mělo prodat citelně více virtuálních helem než v předchozím období.

Vysokým prodejům nahrává také fakt, že prakticky všichni velcí hráči zlevnili před Vánocemi své helmy. Sony je ale aktuálně se svým modelem PlayStation VR suverénně nejlevnější, neboť jako první výrobce prolomila pomyslnou hranici deseti tisíc korun, nabízí se za 9500 Kč.

Konkurenční Oculus Rift HD přitom vyjde podle Zboží.cz na 16 490 Kč a HTC Vive na 17 899 Kč.

Foto: mif, Novinky

Oculus Rift

Foto: archív výrobce

Chytré brýle HTC Vive

Na hry i videa

Pro chod PlayStation VR je zapotřebí PlayStation řady čtyři. Právě v tom je zásadní rozdíl ve srovnání s konkurencí, modely Oculus Rift či HTC Vive totiž spolupracují s klasickými počítači. Kvalitou, respektive schopností vtáhnout uživatele do světa virtuální reality, by si však všechny zmiňované verze měly být velmi podobné.

Helmy pro virtuální realitu slouží k prohlížení fotografií a videí, vhod přijdou také při hraní her. Pro řešení od Sony je už nyní k dispozici více než deset titulů, další by měly přibýt ještě před Vánocemi.

Foto: archív výrobce

PlayStation VR

Headset PlayStation VR ukrývá 5,7palcový OLED displej, který pro každé oko zobrazuje jiný obraz. Právě díky tomu a dalším senzorům, které jsou schopny monitorovat pohyb uživatele, pak headset dokáže navodit dojem virtuální reality.

Každé oko zobrazí obraz o velikosti 960 × 1080 pixelů. Díky tomu by všechny scény v hrách i při sledování filmů měly být krásně jemné a ostré.

Reklama

Související témata:

Výběr článků

Načítám