Analytici upozorňují, že firmy chystají prodej nových verzí hodinek na konec roku, což přispělo k poklesu poptávky ve třetím čtvrtletí. Jitesh Ubrani z IDC však dodal, že i tak je zájem spotřebitelů slabý.

„Je zřejmé, že v současnosti chytré hodinky nejsou pro každého," uvedl Ubrani.

Apple dodal za červenec až září na trhy více než milión svých hodinek, ve stejném období loni to však bylo až 3,9 miliónu. Firmě Garmin vzrostl prodej na 600 000 ze 100 000 loni. Prodej hodinek Gear a Gear 2 firmy Samsung stagnoval na 400 000 kusech.

Firmě Lenovo, která prodává chytré hodinky značek Moto 360, se prodej propadl o 73,3 procenta. Nejmenší z pětice firem, Pebble, prodej klesl o polovinu na 100 000.

Analytici přesto předpovídají tomuto segmentu trhu zářnou budoucnost. Do roku 2020 trh podle dřívějších prognóz společnosti Deloitte vzroste desetinásobně na 100 miliónů zařízení.

Může se vám hodit na službě Zboží.cz: