Analytik finančního ústavu Citigroup Oliver Chen vychází z toho, že výroba náramkových hodinek letos v celém světě vygeneruje tržby přes 60 miliard dolarů (asi 1,2 biliónu Kč). To je sice méně než z prodeje televizorů, analytik agentury Bloomberg Anand Srinivasan ale upozorňuje, že hrubé marže u hodinek jsou čtyřikrát vyšší než u televizorů a dosahují asi 60 procent.

Apple si vydobyl renomé nejprve díky přehrávačům iPod a později díky mobilním telefonům iPhone. Teď své možnosti posuzuje z hlediska vstupu na trh náramkových hodinek. Tento sektor totiž stále roste, a pokud by se v něm Apple dobře etabloval, mohl by si tím vynahradit negativní dopad slabších tržeb z prodeje ostatních výrobků.

"Pro Apple by to mohla být příležitost, jak se dostat až k šesti miliardám dolarů. A pokud přijdou s něčím, co bude úplně nové, jako to bylo třeba u iPodů, pak bude ta příležitost ještě o hodně větší," poznamenal Chen. "Musí přijít s něčím, o čem spotřebitelé neměli ani ponětí, že budou potřebovat," dodal.

Investoři jsou nervózní

Kvůli nejasným vyhlídkám Applu už jsou investoři nervózní. Akcie firmy od maxima nad 700 dolary, kde byly loni v září, spadly o více než třetinu. Teď se prodávají za zhruba 420 dolarů a jsou nejníže od začátku loňského roku. V poklesu se odráží hlavně nástup konkurence, což je pro Apple především jihokorejský koncern Samsung Electronics. Ten Applu konkuruje jak ve výrobě smartphonů, tak tabletů.

Informace o tom, že americký počítačový gigant připravuje vlastní televizor, kolují internetem již více než rok. Podle nepotvrzených informací by se novinka měla prodávat pod značkou iTV. K dostání by měly být dva modely s úhlopříčkami 32 a 37 palců (82 a 94 cm).

O tom, že by se měl americký softwarový gigant věnovat trhu s televizory, hovořil už loni John Sculley, který byl ředitelem Applu v letech 1983 až 1993. „Vlastní tři obrazovky – chytrý telefon, tablet a počítač. Je jasné, že je pro ně důležité vlastnit také čtvrtou obrazovku – televizi,“ uvedl.

Apple zatím oficiálně informace o náramkových hodinkách iWatch ani televizoru iTV nepotvrdil. To ale není ničím výjimečným, protože zástupci firmy za žádných okolností neprozrazují informace o nových produktech před jejich oficiálním představením.