Článek
Obě firmy se dohodly na urovnání soudního sporu o název iPad na začátku července. Aby mohla společnost Apple používat na čínském trhu název iPad, zaplatila firmě Proview Technology 60 miliónů dolarů (1,2 miliardy korun). [celá zpráva]
Značku iPad zástupci Applu koupili v roce 2009 od britské společnosti IP Application za 50 000 USD - téměř milión korun. Jak se ale postupně ukázalo, IP Application nebyla prvním registrátorem značky, ale pouze koupila práva v roce 2006, tedy dříve, než jakýkoliv počítačový tablet od Applu vůbec existoval, od tchajwanské pobočky výrobce monitorů Proview.
A právě v tom byl podle zástupců společnosti Proview problém. Tím, že značka byla koupena od tchajwanské pobočky a nikoliv od čínské centrály, byl údajně celý obchod neplatný. A kromě Proview tak nikdo neměl právo název iPad používat.
Nový iPad nabízí proti předchozí generaci především lepší displej. Ten je sice stejně velký, ale má výrazně vyšší rozlišení – 2048 x 1536 pixelů. Díky vyššímu rozlišení dokáže novinka zobrazit více detailů, což přijde vhod především při brouzdání na webu, prohlížení fotografií nebo při čtení knih.
Dalším vylepšením prošel vestavěný pětimegapixelový fotoaparát. Ten nově obsahuje obrazovou stabilizaci a dokáže natáčet Full HD video. Především zahraniční uživatelé pak ocení u novinky podporu rychlého mobilního internetu čtvrté generace. [celá zpráva]