Hlavní obsah

Změna názvu Facebooku je zastírací manévr, problémy podle kritiků zůstanou

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Menlo Park

Mark Zuckerberg ve čtvrtek informoval o tom, že se jeho společnost Facebook přejmenuje na Meta. Nové jméno bude zastřešovat sociální sítě Facebook či Instagram, u kterých zůstane jméno stejné. Kritici společnosti ale poukazují na to, že se jedná o zastírací manévr, který firmu problémů nezbaví.

Foto: Jose Gomez, Reuters

Zakladatel a šéf společnosti Facebook Mark Zuckerberg

Článek

Výběr řeckého slova „meta”, které může znamenat například „mimo”, nebo „za”, má podle Zuckerberga demonstrovat, že „je vždy možné vybudovat něco dalšího”.

Zuckerberg tlačil podle vlastních slov na přejmenování Facebooku kvůli tomu, že chtěl jasně oddělit sociální platformu od budoucích záměrů firmy. Podnik totiž několik posledních měsíců pracuje na plánech vlastního metaversu – virtuálního vesmíru.

Foto: archív tvůrců

Nové logo společnosti Meta

Ten by měl sloužit k prezentaci produktů i hraní her. Má to být místo, kde se budou potkávat zkrátka všichni lidé, využívat přitom k tomu budou systémy pro virtuální realitu.

„Název Facebook už prostě nezahrnuje vše, co děláme,“ řekl Zuckerberg při vysvětlování změny značky. Kromě stejnojmenné sociální sítě společnost nyní zastřešuje Instagram, Messenger, brýle pro virtuální realitu Oculus Quest, platformu virtuální reality Horizon a další.

„Dnes jsme vnímáni jako společnost působící v oblasti sociálních médií,“ konstatoval Zuckerberg. „Ale v naší DNA jsme společnost, která vytváří technologie pro propojování lidí,“ dodal.

Společnost Facebook se přejmenuje na Meta

Internet a PC

Kritika Facebooku

Rebranding, tedy přejmenování firmy, neodstraní nesčetné problémy Facebooku, které v posledních týdnech odhalily tisíce interních dokumentů, napsala agentura AP. Americká média z nich nadále publikují informace.

Svědčí mimo jiné o neschopnosti firmy čelit nenávistnému obsahu na svých platformách v zemích, jako je Indie, kterým není věnována taková pozornost jako Spojeným státům. Také dokumentují frustraci mnohých zaměstnanců Facebooku, kteří v zákulisí vyjadřují výhrady vůči přístupu vedení k problematickému obsahu, který se na platformách objevuje.

Dokumenty z Facebooku vynesla jeho bývalá zaměstnankyně Frances Haugenová. Ta později při slyšení v americkém Senátu uvedla, že produkty firmy poškozují děti, rozdělují společnost a oslabují demokracii. Jako první o části dokumentů informoval minulý měsíc deník The Wall Street Journal (WSJ) v sérii článků nazvané The Facebook Files. Zuckerberg do značné míry odmítá odhalení jako nespravedlivou kritiku.

Čtyři nejzávažnější zjištění o tom, jak funguje Facebook

Internet a PC

Reklama

Související témata:

Související články

Výběr článků

Načítám