Hlavní obsah
Ilustrační foto. Foto: Brendan Mcdermid, Reuters

Tržby největší světové služby pro streamování hudby Spotify ve druhém čtvrtletí stouply o 13 procent na 1,89 miliardy eur (49,6 miliardy Kč). Zaostaly ale za odhady analytiků. Firma očekává, že nynější kvartál bude slabší, zejména kvůli poklesu příjmů z reklamy – její zadavatelé nechtějí kvůli pandemii utrácet. Navzdory vyšším příjmům firma Spotify období od dubna do června uzavřela se ztrátou 356 milionů eur. Meziroční prohloubení ztráty způsobilo zvýšení daně ze mzdy.

Ilustrační foto. Foto: Brendan Mcdermid, Reuters
Tržby Spotify rostly, ale nedosáhly odhadů

Loni společnost se sídlem ve Švédsku vykázala za druhý kvartál ztrátu 76 milionů eur. Letos jí daň ze mzdy stoupla vlivem nárůstu ceny jejích akcií. Ty si od počátku roku připsaly kolem 80 procent. V 16:50 SELČ na newyorské burze po zveřejnění hospodářských výsledků odepisovaly 1,9 procenta na 262,32 dolaru (5850 Kč).

Co se týče tržeb společnosti, analytici čekali, že za čtvrtletí dosáhnou 1,93 miliardy eur. Firma nicméně očekává, že své finanční cíle tento rok splní, čímž zmírnila obavy investorů, že útlum v dojíždění za prací povede i k poklesu streamování.

Slabší tržby a výhled zastínily i příznivé údaje o oživení poptávky po streamování hudby. Počet předplatitelů se Spotify zvýšil na 138 milionů a překonal očekávání.

Firma kromě placené prémiové služby nabízí i bezplatnou službu podporovanou reklamou. Celkový počet jejích aktivních měsíčních uživatelů vzrostl o 29 procent na 299 milionů. Tržby z reklamy ale klesly o 21 procent.

yknivoNumanzeSaNyknalC
Sdílejte článek

Seznam.cz zavádí tlačítko Líbí se

Dejte redakci i ostatním čtenářům vědět, jaký obsah stojí za přečtení.

Články s nejvyšším počtem Líbí se se budou častěji zobrazovat na hlavní stránce Seznamu a přečte si je více lidí. Nikomu tak neuniknou zajímavé zprávy.

Reklama

Výběr článků