Hlavní obsah
Spamy jsou v Nizozemsku od roku 2004 zakázány. Foto: Novinky

Spamer dostal za posílání nevyžádaných zpráv pokutu šest miliónů korun

Nizozemský spamer, který rozeslal minimálně 21 miliónů nevyžádaných mailů, dostal od nizozemského dozorčího úřadu pro pošty a komunikace (OPTA) pokutu 250 000 eur, tedy přibližně 6,37 miliónu korun. Za každý další den, v němž i přes zákaz rozšíří do elektronických schránek další nechtěnou poštu, mu hrozí sankce 5000 eur (127 500 korun).

Spamy jsou v Nizozemsku od roku 2004 zakázány. Foto: Novinky
Spamer dostal za posílání nevyžádaných zpráv pokutu šest miliónů korun

Mluvčí úřadu OPTA řekl, že potrestaný patří k vůbec nejaktivnějším spamerům, jací kdy působili. Úřad kvůli jeho rozesílání nevyžádaných reklamních mailů obdržel přes 400 stížností. Už v roce 2005 ho víckrát vyzval k tomu, aby s posíláním spamů přestal.

Totožnost potrestaného kontrolní instituce nezveřejnila. Uvedla jen, že si kvůli šíření elektronické pošty nechal zaregistrovat firmu se jménem Serinco Benelux. Spamy jsou v Nizozemsku od roku 2004 zakázány. V minulém roce za ně udělil úřad OPTA dvěma firmám pokutu celkem 510 000 eur (přes 13 miliónů korun). 

Spam existoval dříve než internet

Dávno před zrodem internetu dnešní podoby proběhla aféra, kterou lze označit za zrod spamových zpráv. V květnu 1978 odeslal obchodník Gary Thuerk příjemcům pošty v síti Arpanet zprávu s pozvánkou na promo akci nového počítače. Nevyžádaná pošta byla vlastně prvním spamem, ačkoli tento název se začal používat až o patnáct let později.

Teprve v roce 1993 přišel administrátor sítě Usenet Joel Furr s pojmem spam – nevyžádaná pošta. Furr se inspiroval svým oblíbeným seriálem Monty Python a skečem o mase v konzervách, na kterých si skupina Vikingů pochutnávala a opěvala ho: „Spam. Spam. Spam. Spam. Spam.“ Spam je obchodní značka konzervy s vepřovou šunkou. Název vznikl zkrácením slov sp(ice) a (h)am – koření a šunka.

yknivoNumanzeSaNyknalC
Sdílejte článek

Seznam.cz zavádí tlačítko Líbí se

Dejte redakci i ostatním čtenářům vědět, jaký obsah stojí za přečtení.

Články s nejvyšším počtem Líbí se se budou častěji zobrazovat na hlavní stránce Seznamu a přečte si je více lidí. Nikomu tak neuniknou zajímavé zprávy.

Reklama

Výběr článků