Hlavní obsah

Sociální síť Google+ definitivně končí

Novinky, mif

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Už v úterý se definitivně uzavřou vody nad sociální sítí Google+, za kterou stojí stejnojmenná internetová společnost. Podnik začne mazat veškerý obsah a konkurent Facebooku přestane být v průběhu několika hodin, případně dní zcela dostupný.

Foto: Chris Helgren, Reuters

Ilustrační foto

Článek

Pondělí je posledním dnem, který mohou uživatelé využít k zálohování svých dat na Google+. Profily sice není možné zakládat už poslední dva měsíce, ale podnik nechal uživatelům ještě prostor, aby si mohli stáhnout svá data.

To už od úterý možné nebude, Google začne profily postupně mazat – a s tím i veškerý uživatelský obsah. „2. dubna bude váš účet Google+ a všechny stránky Google+, které jste vytvořili, zrušeny a z běžných účtů Google+ začneme mazat obsah. Videa a fotky z Google+, které máte v archivu alb nebo na stránkách Google+, budou také smazány,“ uvedli již dříve zástupci společnosti.

Konec sociální sítě se nicméně týká také lidí, kteří na profilech žádná data nemají. „Pokud se na weby a do aplikací přihlašujete pomocí Přihlášení přes Google+, tato možnost přestane v následujících týdnech fungovat a v některých případech bude nahrazena možností Přihlášení přes Google,“ konstatovali zástupci podniku.

Konec kvůli problémům s ochranou uživatelů

K ukončení činnosti sociální sítě se společnost Google odhodlala poté, co se ukázalo, že tajila problém s ochranou údajů uživatelů. A to kvůli obavám z případné reakce úřadů a poškození vlastního jména.

Selhání zabezpečení pramenilo z chyby v jednom z programovacích rozhraní (API), které používají vývojáři aplikací pro Google+. Těchto rozhraní existuje více než sto a tvůrci aplikací skrze ně získávají přístup k veřejným údajům z jednotlivých profilů. V důsledku zmíněné vady se však do dosahu aplikací dostaly také údaje, které nebyly označeny jako veřejné.

Google+ byl spuštěn v roce 2011 jako produkt, který měl konkurovat Facebooku, avšak je obecně považován za jeden z největších neúspěchů Googlu.

Reklama

Související témata:

Výběr článků

Načítám