Recenze: 17" LCD Acer 732 s dobou odezvy 16 ms

Novinky, Michal Němejc (michaln@seznam.cz)

Acer již na první pohled upoutá luxusním vzhledem, vyrovnanými parametry a dobou odezvy pouhých 16 ms. Jaký je ale ve skutečnosti a zda vyhoví i náročným uživatelům odpoví naše recenze.

Na adventním turné Richarda Pachmana vystoupí i sopranistka Dita Vích Hořínková.

LCD monitory čím dál tím více nachází uplatnění u kancelářských i domácích uživatelů, a to především díky tomu, že jsou elegantní, zabírají málo místa na stole a jsou šetrné k vašim očím. V poslední době prochází obrovských vývojem a tak se na trhu objevují stále lepší a zároveň levnější elcédéčka. Nejlepší koupi dnes představují 17" displeje poskytující rozlišení 1280x1024, které odpovídá 19" monitorům. Typickým představitelem kvalitnějších sedmnáctek je Acer 732, který jsme podrobili redakčnímu testu.

Propracovaný elegantní vzhled

Sedmnáctipalcový Acer 732 patří do nejvyšší manažerské řady LCD monitorů společnosti Acer a tomu odpovídá i reprezentativní vzhled s tenkým stříbrným rámečkem displeje a kovovou nohou. Elegantním detailem je velké tlačítko pro zapnutí, které je při zapnutém displeji modře podsvícené. Další čtyři stříbrná tlačítka slouží pro ovládání menu a pro automatické nastavení obrazu. Na přední straně jsou umístěny dva malé reproduktory, které hrají docela slušně, ale kvalitní stolní reproduktory přece jen nahradit nedokáží.

Ovládání displeje se provádí přes velice pěkně graficky provedené on-screen menu. Pohyb v něm je však možný pouze prostřednictvím dvou tlačítek a tudíž je trochu těžkopádný. V menu se kromě nastavení obrazu ovládá hlasitost, výšky a basy vestavěných reproduktorů.

Výbava je skutečně nadstandardní

Při pohledu na zadní černou část displeje zaujme velké množství konektorů. Kromě analogového a digitálního vstupu zde najdete dva audio vstupy pro integrované reproduktory. Velmi nadstandardní je však videovstup, a to jak kompozitní, tak i S-video. Velikou pochvalu si výrobce zaslouží za standardně dodávané video a audio kabely pro všechny ze svých vstupů, tedy včetně DVI a analogového kabelu pro připojení displeje k počítači.

I pro základní práci s grafikou

Acer 732 velmi příjemně překvapil i svým obrazem, který má už z principu technologie tekutých krystalů dokonalou geometrii a zároveň je velice ostrý. Vzhledem k vysokému kontrastu 450:1 a možnosti uživatelského nastavení barevné teploty poměrem RGB složek je tento displej na rozdíl od některých konkurentů vhodný i pro základní práci s grafickými aplikacemi a úpravu fotografií. Po chvíli experimentování s nastavením se nám totiž podařilo upravit barevné podání tak, aby přibližně odpovídalo referenčnímu 19" CRT monitoru Sony G420, který je určen pro profesionální práci. Poměrně slušné jsou i úhly pohledu (výrobce udává 160 stupňů v obou směrech) a tudíž se obraz nijak výrazně nemění ani při pohledu ze strany. Sami jsme se přesvědčili, že přehrávání videa a hraní akčních her nečiní testovanému displeji sebemenší potíže a výrobcem udávaná doba odezvy 16 ms není tedy nijak nadhodnocená. Celkově tedy můžeme obraz ohodnotit jako výborný.

Závěrečné hodnocení

Acer 732 patří bezesporu mezi nejlepší sedmnáctipalcové displeje, které dnes na českém trhu seženete, a to jak po stránce kvality obrazu, tak i po stránce vybavení. Displej poskytuje velice pěkný a ostrý obraz a nemá sebemenší problémy s videem a akčními hrami. Po seřízení barev se může pochlubit i poměrně věrným barevným podáním, které bohužel u LCD panelů stále ještě není samozřejmostí. Díky tomu a slušnému kontrastnímu poměru lze použít i pro úpravu digitálních fotografií. Za nijak přehnanou cenu (14 270 Kč bez DPH) tak získáte LCD monitor s velice vyrovnanými vlastnostmi.

Za zapůjčení děkujeme serveru LCD panely.cz.