Hlavní obsah
Známá německá influencerka a moderátorka Cathy Hummelsová (ilustrační foto) Foto: Profimedia.cz

Placení influenceři v Německu musejí příspěvky na síti označit jako reklamu

Influenceři, kteří v Německu za propagaci zboží na sociálních sítích dostávají od výrobců zaplaceno, musejí své příspěvky jasně označovat jako reklamu. Rozhodl o tom tento týden německý nejvyšší soud. Ten posuzoval případy tří influencerů ze sociální sítě Instagram, která patří americké společnosti Facebook.

Známá německá influencerka a moderátorka Cathy Hummelsová (ilustrační foto) Foto: Profimedia.cz
Placení influenceři v Německu musejí příspěvky na síti označit jako reklamu

Jestliže influenceři žádné peníze nedostávají, mohou zboží na síti ukazovat i bez toho, aby příspěvek označili za reklamu. Influenceři, kteří mají tisíce sledujících, mohou od výrobců nejrůznějšího zboží za propagaci na Instagramu získat nemalé částky, poznamenala agentura Reuters.

Soud uvedl, že jedna influencerka z fitness centra měla jasně oznámit, že jde o reklamu, když dostala zaplaceno za propagaci určité značky. Tuto povinnost ale podle soudu neměla televizní moderátorka a influencerka Cathy Hummelsová, jejíž příspěvek s hračkou přivedl jejího stoupence ze sociální sítě na stránky výrobce. Za propagaci totiž zaplaceno nedostala.

Instagram se loni dohodl s britským antimonopolním úřadem, že bude na své platformě účinněji odhalovat skrytou reklamu influencerů.

yknivoNumanzeSaNyknalC
Sdílejte článek

Reklama

Výběr článků