Hlavní obsah

Placení influenceři v Německu musejí příspěvky na síti označit jako reklamu

Berlín

Influenceři, kteří v Německu za propagaci zboží na sociálních sítích dostávají od výrobců zaplaceno, musejí své příspěvky jasně označovat jako reklamu. Rozhodl o tom tento týden německý nejvyšší soud. Ten posuzoval případy tří influencerů ze sociální sítě Instagram, která patří americké společnosti Facebook.

Foto: Profimedia.cz

Známá německá influencerka a moderátorka Cathy Hummelsová (ilustrační foto)

Článek

Jestliže influenceři žádné peníze nedostávají, mohou zboží na síti ukazovat i bez toho, aby příspěvek označili za reklamu. Influenceři, kteří mají tisíce sledujících, mohou od výrobců nejrůznějšího zboží za propagaci na Instagramu získat nemalé částky, poznamenala agentura Reuters.

Soud uvedl, že jedna influencerka z fitness centra měla jasně oznámit, že jde o reklamu, když dostala zaplaceno za propagaci určité značky. Tuto povinnost ale podle soudu neměla televizní moderátorka a influencerka Cathy Hummelsová, jejíž příspěvek s hračkou přivedl jejího stoupence ze sociální sítě na stránky výrobce. Za propagaci totiž zaplaceno nedostala.

Instagram se loni dohodl s britským antimonopolním úřadem, že bude na své platformě účinněji odhalovat skrytou reklamu influencerů.

Instagram přinutí vlivné uživatele sdělovat, kdo je platí

Software

Reklama

Související témata:

Související články

Trump zrušil vlastní blog. Po pouhém měsíci

Na začátku května bývalý americký prezident Donald Trump s velkou parádou představil osobní blog. Tento web s jeho myšlenkami měl být místem pro jeho fanoušky,...

Výběr článků

Načítám