Hlavní obsah

Musk chce z Twitteru udělat továrnu na peníze. I bez reklamy

New York

Americký podnikatel Elon Musk sice v rozhovorech pravidelně prohlašuje, že v případě Twitteru je zisk až druhořadý – platformu údajně kupuje kvůli tomu, aby zajistil na webu svobodu slova. Investorům přesto podle listu The New York Times (NYT) nyní představil plán, jak chce zvýšit tržby pětinásobně.

Foto: Patrick Fallon, Reuters

Elon Musk

Článek

V plánu se uvádí, že do roku 2028 Musk předpokládá zvýšení ročních tržeb Twitteru z loňských pěti miliard dolarů (119,3 miliardy korun) na 26,4 miliardy dolarů (629,7 miliardy korun).

Docílit toho chce překvapivě i přesto, že by se pod jeho vedením měl snížit podíl reklamy na celkových tržbách na 45 procent. Ještě v roce 2020 přitom reklama tvořila 90 procent příjmů Twitteru.

Budoucí šéf předpokládá, že tržby z reklamy by měly v roce 2028 na této sociální síti tvořit 12 miliard dolarů (286 miliard korun).

Twitter pod vedením Muska? Může být ještě horší, varoval Bill Gates

Internet a PC

Musk je dlouhodobým odpůrcem reklam na Twitteru, přestože právě díky takovému komerčnímu obsahu mohou síť využívat lidé zadarmo. Podle budoucího šéfa Twitteru ale reklama dává společnostem „příliš velkou moc nad webem“.

I samotný Musk si ale uvědomuje, že reklamy nelze zastavit ze dne na den, pokud má být platforma finančně životaschopná. V minulosti ale prohlásil, že je „zastáncem Twitteru založeného na předplatném místo verze podporované reklamou“.

Předplatné má vynést miliardy dolarů

Plán pro investory počítá s tím, že předplatné přinese Twitteru v roce 2028 dalších deset miliard dolarů, což odpovídá 238,5 miliardy korun.

V současnosti již existuje Twitter Blue, byť zatím pouze ve vybraných státech. Jde o předplacenou službu, která uživatelům poskytuje přístup k prémiovým funkcím za měsíční poplatek od tří dolarů (68 Kč).

V minulém týdnu se Musk rozpovídal o tom, že uvažuje o placené verzi sociální sítě pro část uživatelů. „Twitter bude pro běžné uživatele vždy zdarma, ale pro komerční či vládní uživatele tu možná budou mírné náklady,“ prozradil své plány americký vizionář na Twitteru.

Narážel na to, že firmy, úřady, organizace či vlády běžně využívají bezplatný Twitter ke svým kampaním, aby si získaly přízeň uživatelů. Podle Muskova prohlášení je tedy namístě, aby za svůj prostor na síti platily.

V současnosti to funguje tak, že firmy platí výhradně za reklamu, kterou u Twitteru zadají k propagaci. Za své profily, kde mohou publikovat libovolné příspěvky – klidně i s reklamním charakterem – ale už nic neplatí. Právě to by se ale mohlo v dohledné době změnit.

V plánu pro investory Musk také uvedl, že předpokládá, že se mu podaří do roku 2028 zvýšit průměrný výnos na uživatele na 30,22 USD (720,6 Kč) z loňských 24,83 USD (592,3 Kč). Počítá se také s nárůstem počtu zaměstnanců z nynějších 7500 na více než 11 tisíc, a to již během nadcházejících tří let.

Reklama

Související témata:

Související články

Musk chce nahnat na Twitter většinu Američanů

Šéf Tesly a Space X Elon Musk chce rozšířit počet uživatelů Twitteru na většinu Američanů. Sociální síť už podle něj nemá být jen pro omezenou výseč lidí. Musk...

Výběr článků

Načítám