Hlavní obsah
Ilustrační foto Foto: Thomas Hodel, Reuters

Facebook smazal od října do prosince 1,3 miliardy falešných účtů

Americká technologická společnost Facebook odstranila ze svých internetových platforem mezi loňským říjnem a prosincem 1,3 miliardy falešných účtů. Uvedla to v příspěvku na svém oficiálním blogu, v němž obhajovala svůj přístup k boji proti dezinformacím na sociálních sítích před čtvrtečním slyšením ve výboru Kongresu.

Ilustrační foto Foto: Thomas Hodel, Reuters
Facebook smazal od října do prosince 1,3 miliardy falešných účtů

Facebook podle svého prohlášení zaměstnává 35 000 lidí, kteří se věnují boji proti šíření dezinformací. Ti se zabývají potíráním koordinovaných snah o manipulaci veřejné debaty i práci s příspěvky jednotlivých uživatelů. Společnost udržuje například tým 80 lidí, kteří ověřují informace uvedené v uživatelských příspěvcích a v případě jejich nepravdivosti k nim ztíží ostatním uživatelům přístup, nebo je opatří varovným označením.

Společnost rovněž uvedla, že využívá takzvané umělé inteligence k odstraňování tvrzení o covidu-19, která experti dříve označili za nepravdivá. Od začátku pandemie smazala 12 milionů různých typů příspěvků, které uváděly dezinformace jak o samotném onemocnění, tak o vakcínách.

Šíření nepravd a různých konspiračních teorií na sociálních sítích je v poslední době v USA velkým tématem, po jehož řešení volají zástupci obou hlavních politických stran. Zatímco republikáni v čele s exprezidentem Donaldem Trumpem si stěžují především na to, že technologické společnosti na svých platformách údajně umlčují konzervativní hlasy, demokraté chtějí na internetové giganty uvalit větší zodpovědnost za obsah, který na jimi provozované sítě nahrávají uživatelé.

Facebook ve svém příspěvku před jednáním výboru pro energetiku a obchod Sněmovny reprezentantů shrnuje činnost, kterou vyvíjí při boji s dezinformacemi, a zároveň se dopředu brání kritice, že některé praktiky přehlíží v zájmu udržení finančního zisku. Jako protiargument uvádí úpravu řazení zpráv médií z roku 2018, jejímž cílem bylo posílit kultivovanou debatu o současných tématech. Podle firmy po ní klesl průměrný čas strávený na facebooku o pět procent.

yknivoNumanzeSaNyknalC
Sdílejte článek

Reklama

Výběr článků