Hlavní obsah

Evropská rada vydavatelů podala stížnost na praktiky Googlu v digitální reklamě

Brusel

Evropská rada vydavatelů (EPC) podala k Evropské komisi (EK) stížnost na praktiky americké internetové společnosti Google v odvětví digitální reklamy. Stížnost by podle agentury Reuters mohla Komisi přimět k důraznějšímu vyšetřování této záležitosti.

Foto: Arnd Wiegmann, Reuters

Ilustrační foto.

Článek

„EPC vyzývá Evropskou komisi, aby pohnala Google k zodpovědnosti za jeho praktiky, jež narušují hospodářskou soutěž, a aby zavedla nápravná opatření k obnovení účinné hospodářské soutěže,“ uvedla EPC v pátečním oznámení.

Evropská komise loni v červnu začala Google vyšetřovat s cílem zjistit, zda firma neomezuje konkurenci na trhu technologií pro digitální reklamu. Komise zkoumá, zda Google neupřednostňuje vlastní služby pro on-line reklamu před konkurenčními vydavateli, zadavateli reklamy a podniky, které nabízejí podobné služby.

Google musí zaplatit 60 miliard. Soud EU zamítl stížnost proti antimonopolní pokutě

Internet a PC

Předseda EPC Christian Van Thillo uvedl, že praktiky Googlu působí značnou újmu evropským vydavatelům, inzerentům i spotřebitelům, a to v podobě vyšších cen, omezenější možnosti výběru, nižší transparentnosti a menších inovací.

„Antimonopolní úřady po celém světě dospěly k závěru, že Google omezuje konkurenci v reklamních technologiích, Googlu se z toho ale daří vyváznout s drobnými závazky, které nepřinášejí žádnou významnou změnu jeho praktik. To nesmí pokračovat,“ prohlásil. „V sázce je příliš mnoho, zejména z hlediska budoucnosti financování svobodného a pluralitního tisku,“ dodal.

Google měl v roce 2020 na tržbách z on-line reklamy 147 miliard dolarů (přes tři biliony Kč), což je více, než kolik vygenerovala jakákoliv jiná firma v této branži. Reklama na jeho nástrojích, včetně vyhledávače, serveru YouTube nebo pošty Gmail, se také zásadní měrou podílela na celkových tržbách a zisku.

Reklama

Související témata:

Související články

Výběr článků

Načítám