Hlavní obsah

Drtivá většina rodičů dětem určuje, jaké weby mohou navštěvovat

Celkem 80 procent rodičů určuje svým dětem, jaké stránky na internetu mohou navštěvovat. Tři čtvrtiny věří, že technologie mají dobrý vliv na rozvoj technologických znalostí dětí a zlepšují jejich schopnost hledat informace. Třetina rodičů si myslí, že se děti kvůli technologiím méně hýbou. Zjistil to průzkum Family Online Safety Institute mezi více než tisícovkou respondentů.

Foto: Profimedia.cz

Ilustrační foto

Článek

Rodiče se pokouší ovlivnit i čas, který s moderními technologiemi děti tráví, a monitorovat, kde přesně si zřizují své osobní profily. Rodiče věří, že jsou to právě oni, kdo má na děti a jejich zacházení s technologiemi největší vliv. Polovina otců a matek si věří v tom, že dokážou potomky ve využívání technologií kontrolovat.

Polovina rodičů si zároveň myslí, že jim rozvoj internetu a technologií usnadňuje rodičovství. Tři ze čtyř jsou přesvědčeni, že technologie potomky rozvíjí. Technologie používá i starší generace, které pomáhají udržet kontakt s rodinou. Své děti a vnoučata prosí o pomoc, pokud se cokoliv pokazí nebo si neví rady.

Pozitiva a negativa mobilů

Používání mobilních telefonů vnímá pozitivně 36 procent rodičů a 31 procent vnímá spíše negativa. Oproti tomu u sociálních sítí panuje daleko větší pesimismus. Jen každý pátý si myslí, že zde pozitiva převýší negativa. Opačný názor má polovina rodičů.

Rodiče si obvykle pochvalují, že jim technologie zkvalitňují kontakt s rodinou, například s jejich vlastními rodiči. Zhruba 57 procent z nich tvrdí, že se díky počítačům a mobilům komunikace zlepšila. I starší příbuzní si totiž osvojili zacházení s technologiemi. Osm z deseti bez problému posílá SMS zprávy, e-maily, popřípadě ke kontaktu využívá sociální média.

Pokud mají starší lidé s technologiemi potíže, s prosbou o řešení či vysvětlení se obrací právě na rodiče. Každý třetí rodič říká, že roli pomocníků s technologiemi pro starší příbuzné hrají spíše jejich děti, tedy vnoučata.

Reklama

Výběr článků

Načítám