Hlavní obsah
Liza Anochinová Foto: Profimedia.cz

Dětské hvězdy z Ruska mají na internetu miliony lajků

Liza Anochinová byla už v jedenácti letech známá. O rok později se zařadila mezi hvězdy ruského internetu a na Instagramu má 2,3 milionu fanoušků, píše agentura AFP.

Liza Anochinová Foto: Profimedia.cz
Dětské hvězdy z Ruska mají na internetu miliony lajků

V jednom moskevském parku se prochází a vyplazuje jazyk na svého producenta, který zachycuje každé její hnutí na mobilní telefon. Štíhlá a vysoká dívenka, silně nalíčená, se začne smát při prohlížení fotografií určených pro její publikum, což jsou děti ve věku od osmi do patnácti let.

„Dělali jsme stories a teď se pustíme do TikTok,“ říká její pětadvacetiletý producent Ivan Bušmelov. Sociální sítě, kde je dívka velmi aktivní, využívá v Rusku její generace stejně jako mladí lidé jinde ve světě – aby spolu komunikovali, informovali se i bavili.

V Rusku vede Instagram

V Rusku je králem sítí Instagram. Pokud jde o počet uživatelů, řadí se země podle společnosti Statista za Indonésii, Indii, Brazílii a Spojené státy, tedy země mnohem lidnatější. Hodně uživatelů platformy jsou nezletilci, kteří mohou od nejútlejšího věku obdivovat influencery, a tím jim zajišťovat významné příjmy.

Některé z těchto hvězd ještě ani nechodí do školy, ale už mají u videí, na nichž si vybalují hračky nebo sladkosti, miliony zhlédnutí. Stále na ně přitom dohlíží rodiče, kteří u svých dětí dali přednost internetu před kariérou v modelingu nebo herectví.

Liza Anochinová s fanynkou

Foto: Profimedia.cz

Například ruská dívka žijící na Floridě má svůj kanál na YouTube s 35,5 miliony lidí, kteří jej pravidelně navštěvují. Hlavní postavou skečů, které se tu objevují, je její otec.

Děti ale uspěly hlavně s videi a komentáři, kde není patrná rodičovská ruka.

Liza Anochinová používá, jak sama přiznává, svůj mobil osm hodin denně. Na svém účtu na Instagramu zveřejňuje drobné filmy plné vizuálních efektů a podmalované hudbou. K jejím velkým úspěchům patří video, kde ji otravuje jiná dívka, zatímco ona sedí na lavici, nakupuje nebo něco kutí u počítače. V následující scéně blogerka táhne tělo bez života ze svého pokoje.

Pro mě je důležité vydělávat spoustu peněz a mít spoustu fanoušků.
jedenáctiletý žák školy informatiky v Moskvě

„Dobře mluví, je inteligentní a točí zajímavá videa,“ soudí jedna z jejích fanynek, dvanáctiletá Natalja. Další fanynka, rovněž dvanáctiletá Veronika, se chce oblékat ve stejném stylu jako blogerka, která k sukni nebo šortkám obléká nejrůznější trička, svetry a košile, jejichž značky jsou velmi dobře vidět. Módní značky brzy pochopily příležitost, jak vlivu dívenky využít. Za propagaci svých výrobků jí platí.

Liza o tom nechce mluvit. „Změnilo mi to život k lepšímu, ale o svých příjmech raději pomlčím,“ říká. O rodičích také téměř nic neřekne, jen že jí pomáhají a mají k její kariéře „velmi dobrý přístup“.

Děti učí, jak si získat co nejvíc stoupenců

V Moskvě vyrostla soukromá centra, která učí děti, jak zlepšit prezentaci na sociálních sítích a získat si co nejvíc stoupenců. To přitahuje děti toužící po internetové slávě a jejich rodiče.

„Stále čekám, až budu mít konečně milion sledujících,“ prohlašuje jedenáctiletý žák školy informatiky v Moskvě. „Pro mě je důležité vydělávat spoustu peněz a mít spoustu fanoušků,“ dodává.

Učitelka kurzu Amela Šabotičová studuje na prestižní Vysoké ekonomické škole v Moskvě. Chce, aby se děti naučily blogovat o svých koníčcích, ať už jde o módu nebo kurzy angličtiny.

Podle psycholožky Viktorie Karavajevové se rodiče zneklidnění tím, jak děti vysedávají u internetu, musí naučit přehodnotit svůj vztah k technologiím. Místo omezování přístupu k internetu by se raději měli soustředit na obsah.

Julia, matka tří dětí, přiznává, že ji překvapila volba videí jejích dětí ve věku sedmi a deseti let. „Myslela jsem, že se děti dívají rády na Medvídka Pú. Ale ne, když je necháte surfovat na YouTube, dívají se na video, kde někdo otevírá stovky čokoládových vajíček, aby se dostal k hračkám,“ říká.

yknivoNumanzeSaNyknalC

Výběr článků