Hlavní obsah
Ilustrační foto Foto: Dado Ruvic, Reuters

Češi na internetu přehrají ročně 3,2 miliardy videí

Češi loni na internetu přehráli 3,2 miliardy videí, což je zhruba stejný počet jako rok předtím. Podíl reklamy se meziročně zvýšil o sedm procentních bodů na 68 procent, tedy na více než dvě třetiny. Vyplývá to z údajů zveřejněných Českým statistickým úřadem (ČSÚ).

Ilustrační foto Foto: Dado Ruvic, Reuters
Češi na internetu přehrají ročně 3,2 miliardy videí

„Statistiky sledují zahájená přehrání a zároveň zhlédnutí první vteřiny videa. Přehrávaná videa jsou obvykle přerušena reklamou několikrát, proto je zřejmě podíl reklamy tak vysoký,“ uvedl Pavel Hortig z ČSÚ. Upozornil, že statistiky zahrnují pouze audiovizuální pořady, za něž má redakční zodpovědnost poskytovatel pořadů, nikoliv videa, která jsou nahrávána a sdílena uživateli.

Mezi uživateli internetu jsou nejoblíbenější zábavné a lifestylové pořady (37 %). Ve větší míře také sledovali zpravodajské a publicistické pořady (23 %), dále filmy a seriály (16 %) a sport (8 %). Nejméně preferované byly dokumenty a vzdělávací nahrávky (2 %).

Videa, která uživatelé sami nahrávají a sdílejí s ostatními, loni vidělo 44 % populace a videa z placených platforem (například Netflix) pak 4 %. „Internetová videa jsou oblíbenou zábavou především u mladých. V roce 2018 je na stránkách určených ke sdílení nebo streamování, jako jsou například Youtube nebo Twich, sledovalo téměř 90 % obyvatel České republiky ve věku 16 až 24 let,“ dodal Milan Dedera z odboru statistik rozvoje společnosti ČSÚ.

Necelá čtvrtina obyvatel sleduje televizi přes internet a tento podíl zůstává v posledních letech na stejné úrovni.

yknivoNumanzeSaNyknalC

Výběr článků