Hlavní obsah

Důvěřivce připraví o peníze při telefonátu. Vydávají se za bankéře

Novinky, Lenka Zoulová

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Na nový trik podvodníků, kteří se snaží důvěřivce připravit o peníze, upozornila banka Moneta. Vše začíná nevinným telefonním hovorem, ve kterém se podvodníci představí jako zástupci banky. Spoléhají totiž na to, že lidé budou těsně před svátky kvůli vánočnímu shonu méně obezřetní.

Foto: Ondřej Kořínek, Novinky

Ilustrační foto

Článek

„Zaznamenali jsme několik pokusů ve formě podvodných telefonních hovorů, kdy se volající vydává za pracovníka naší banky,“ varovali zástupci Moneta Money Bank.

Zdůraznili přitom, že nenechaví podnikavci mají při takovýchto telefonátech jediný cíl – chtějí důvěřivce připravit o peníze na jejich bankovním účtu. „V hovoru si od vás vyžádají kompletní údaje z platební karty nebo přihlašovací údaje do Internet Banky či Smart Banky – a to včetně autorizačních SMS kódů. Jako záminku přitom často zmiňují blokaci odchozích transakcí,“ konstatovali zástupci banky.

Chcete vrátit peníze? Podvodníci se vydávají za pracovníky Vodafonu

Mobil

V podstatě jde tedy o obdobu phishingových podvodů, které se v minulých letech šířily především prostřednictvím nevyžádaných e-mailů. Ty také lákaly z důvěřivců přihlašovací údaje k bankovním účtům a další údaje, díky nimž se pak pisatelé zmíněných e-mailů dostali k uloženým penězům.

Letos jsou ale podvodníci daleko drzejší a neváhají lidi oslovovat i osobně prostřednictvím telefonních hovorů.

„Máte podezření, že jste se stali obětí výše uvedeného podvodu? Kdykoli se obraťte na náš klientský servis na telefonním čísle 224 443 636 nebo nás kontaktujte prostřednictvím zprávy v Internet Bance, Smart Bance či prostřednictvím klientského chatu na stránkách www.moneta.cz,“ poradili zástupci Moneta Money Bank.

Takové údaje banka nikdy nechce

Připomněli zároveň, že banka v rámci ověření či kontroly odchozích transakcí nikdy nevyžaduje kompletní údaje z platební karty (celé číslo karty, CVC kód a datum expirace), přihlašovací údaje do Internet Banky a Smart Banky a ani autorizační hesla či PIN. A už v žádném případě autorizační kódy z SMS (Mobilní klíče), ty by neměli lidé sdělovat nikdy nikomu.

Přestože doposud byly zaznamenány podvody pouze jménem Moneta Money Bank, není vyloučeno, že stejnou taktiku zkusí nenechaví podnikavci také pod hlavičkou úplně jiné banky. Obezřetnost je tedy rozhodně na místě.

Reklama

Související články

Výběr článků

Načítám