Zejména jde o to, aby internetový provoz a elektronické přístroje nenarušily navigační systémy.

Společnosti operující v tomto oboru jsou ale optimistické. Verizon Airfone a letecký dopravce United Airlines už minulý rok získaly od FAA souhlas k instalaci Wi-Fi technologie do sériově vyráběných Boeingů 757-200.

Pokud FAA plány schválí, budou moci cestující na svých přenosných počítačích využívat běžné internetové služby jako e-mail, vyhledávání webových stránek či stahování hudby nebo filmů. Cena by se měla pohybovat kolem deseti dolarů (asi 220 korun) k letence na jeden let.

Bezdrátová technologie umožní i používání mobilních telefonů, i když nad touto službou mají aerolinie pochybnosti kvůli tomu, že telefonující pasažéři by mohli nepřiměřeně rušit spolucestující. V loňském průzkumu deníku USA Today se 68 procent cestujících vyslovilo proti používání mobilů během letu.

Pokud by úřady hovory schválily, mohly by se k nim používat pouze moderní přístroje schopné internetové hlasové komunikace. Poskytovatel by si za hovory účtoval roamingový poplatek.

AirCell zaplatí Federální komisi pro komunikace (FCC) za využívání třímegahertzového pásma pro napojení na síť pozemních vysílačů 31,3 milionu dolarů. Prostřednictvím satelitu už AirCell poskytuje podobné služby v soukromých letadlech.

LiveTV patřící letecké společnosti JetBlue získá právo na pásmo jednoho kilohertze za sedm miliónů dolarů. Službu bude zajišťovat prostřednictvím satelitního spojení, které už nyní využívá pro televizní vysílání na palubách JetBlue a Frontier Airlines.

AirCell hodlá v nejbližší době jednat o svých službách s leteckými společnostmi. Americký tisk ovšem poznamenává, že zatím není jisté, zda soupeřící aerolinie nabídku přijmou. Vzhledem k poměrně nízkým nákladům na vybavení letadla - asi 80 000 dolarů - se ovšem oboroví analytici domnívají, že by k tomu dopravci mohli být náchylní.

Telefonování z přístrojů umístěných v sedadlech zatím nabízel Verizon Airfone, ale kvůli ceně čtyři dolary za hovor plus pět dolarů za každou minutu byla tato služba využívaná minimálně a poskytovatel ji postupně ruší. Stejně tak klesl zájem o odesílání textových zpráv a e-mailů z některých letadel na domácích linkách. Satelitní širokopásmové spojení poskytované společností Connexion ze skupiny Boeing deseti dopravcům na zaoceánských linkách bylo zrušeno po teroristických útocích z 11. září 2001.

Podle průzkumu společnosti Forrester Research by internetový provoz uvítali jak profesionálové na služebních cestách, tak turisté. Platit do 30 dolarů za let je ochotno 38 procent profesionálů a 22 procent turistů.