První reklamy se do mobilů dostanou počátkem příštího roku, věří společnost Viacom, která se mimo jiné stará o provozování kanálů MTV a Comedy Central. Viacom již z toho důvodu navázala spolupráci s "hlavními telefonními operátory". Plány týkající se reklamy v mobilech má také třetí největší americký operátor Spring Nextel.

Podle analytiků uvažuje o zasílání reklamy do mobilů kolem 70 procent operátorů z celého světa. "Všechny firmy zabývající se reklamou dostaly nový mechanismus, jak se dostat k zákazníkům," zaznělo na březnovém fóru Media and Telecom.

Jednou z překážek, které dosud brání většímu rozesílání reklamy na displeje telefonů, je fakt, že zatím neexistuje metoda, která by přesně zjišťovala, kolik lidí daný klip vidělo.

"A organizace navíc nebudou dělat okamžitá rozhodnutí, která by je stála mnoho miliónů dolarů," uvedl zástupce společnosti WPP Group, která je druhou největší firmou na světě působící v oblasti reklamy. Avšak také podle WPP Group se reklama do mobilních telefonů dostane velice rychle. Zpočátku ale pouze ve fázi experimentu.