Hlavní obsah

Vývoj nové hry stojí průměrně 112,5 miliónu Kč

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Vývoj her pro zábavní konzole se neustále prodražuje. Podle analytiků si naprogramování jednoho titulu průměrně vyžádá 4,5 miliónu dolarů, tedy 112,5 miliónu Kč.

Článek

V současnosti si příprava konzolových titulů vyžádá od 3 do 6 miliónů dolarů. V případě herních strojů nové generace firem Microsoft (Xbox 360), Nintendo (Nintendo Revolution) a Sony (PlayStation 3) má výroba jedné gamesky vyjít až na 10 miliónů dolarů (čtvrt miliardy korun), uvedla v polovině listopadu analytická společnost Screen Digest.

Odborníci upozornili, že v některých případech může dosáhnout dvojnásobné částky. Drahý vývoj nutí vydavatele omezit počet připravovaných her, snaží se tak zaměřit na vysoce kvalitní tituly.

Průměrná cena nové hry pro Xbox, která se dnes pohybuje kolem 1500 korun, by tak mohla v buducnu v případě Xboxu 360 vzrůst až o 50 procent.

KonzoleXbox 360 byla uvedena na americký trh 22. listopadu, v Evropě a Japonsku se objeví do několika týdnů.

Namísto 300 nových her ročně pouze 80

Deset největších producentů her vyprodukuje ročně kolem 300 titulů. Většina z nich je komerčně úspěšná, dodává Screen Digest. Avšak vzhledem k drahému vývoji může množství nových zábavních apliakcí postupně klesnout až k 80 kusům ročně.

Vydavatelé her často používají již ověřených titulů (například herní série fotbalové Fifa či hokejové NHL) a každým rokem gamesky o něco málo či více "aktualizují". Podle Screen Digest se takovýchto zábavních aplikací totiž prodá až o jednu čtvrtinu více než originálních programů, tedy těch, které nemají přímého předchůdce.

Překvapivě se však v listu 40 nejprodávanějších her vyskytuje pouze 8 "neoriginálních" titulů.

Reklama

Výběr článků

Načítám