Hlavní obsah

Ruská kampaň na Twitteru před volbami v USA byla profesionální, shodují se experti

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Ruská snaha o ovlivnění amerických prezidentských voleb z roku 2016 na sociální síti Twitter byla řízena profesionálnějším způsobem, než se dosud předpokládalo. S odkazem na dnešní vyjádření bezpečnostní agentury Symantec o tom informovala agentura AFP.

Foto: Matt Rourke, ČTK/AP

Logo Twitteru

Článek

Některé účty na Twitteru spojené s Ruskem vznikly už v roce 2014, při pokusech manipulovat s veřejným míněním přitom Moskva používala jak takzvané "boty", tedy programy, které automaticky odesílají příspěvky, tak lidské pracovníky.

Propagandistickou kampaň neřídilo pouze pár internetových trollů, tedy provokatérů v diskusích na webu, ale byla naplánována měsíce v předstihu. "Byla to vysoce profesionální kampaň," řekl jeden ze zaměstnanců Symantec.

Falešné stránky médií

Podle Symantecu vznikaly na síti falešné účty, které se často tvářily jako stránky médií či jako politické organizace, v průměru 177 dní před zveřejněním první zprávy.

Ačkoliv většina účtů fungovala automaticky, výzkumníci našli stopy po ručních zásazích do příspěvků. Lidští pracovníci nejčastěji upravovali formulace, aby se zprávy zdály autentičtější, a tím snížili riziko jejich odstranění.

Tajné služby příspěvky dál šířily

Zaměstnanci ruských tajných služeb měli za úkol automatické příspěvky dál šířit, přičemž jedna ze zpráv dosáhla dokonce šesti milionů sdílení. Někteří pracovníci dokonce organizovali události ve skutečném světě, píše AFP.

Ruské vměšování do amerických prezidentských voleb v roce 2016 potvrdila zpráva zvláštního vyšetřovatele FBI Roberta Muellera. Mueller ve svém nedávném vyjádření uvedl, že pracovníci ruských armádních tajných služeb provedli koordinovaný útok na americký politický systém.

Reklama

Související témata:

Výběr článků

Načítám