Nejvíce stížností - 214 827 - přišlo na videa a komentáře pod nimi na serveru YouTube. V reakci na ně společnost pro uživatele v Německu zablokovala 58 297 z nich, což představuje 27 procent. Nejčastějším důvodem bylo to, že příspěvky byly nenávistné, extremistické nebo urážlivé.

Výrazně méně příspěvků - 1704 - nahlásili uživatelé Facebooku, což může podle některých komentářů souviset s tím, že je zde výrazně složitější na příspěvky upozornit než třeba na YouTube. Facebook zablokoval 362 z těchto příspěvků, tedy 21 procent.

Obavy z cenzury byly liché

Při zavádění nového německého zákona do praxe panovaly obavy, že povede k rozsáhlé cenzuře na internetu. První čísla ale podle Süddeutsche Zeitung ukazují, že výsledkem normy žádná taková cenzura není. Na druhou stranu internetové společnosti tvrdí, že v případě pochybností o daném příspěvku raději sáhnou k jeho zablokování, než aby se vystavily možnosti dostat pokutu.

Německé stížnosti na YouTube podle firmy Google, která tuto platformu provozuje, prověřuje 100 lidí, stížnosti na Facebooku 65. Když si u daného příspěvku nejsou jistí, mohou ho předat na další posouzení firemním nebo externím právníkům.

Německá norma sociálním sítím ukládá, aby daly uživatelům možnost jednoduše a kdykoli nahlásit obsah, který je v rozporu se zákonem. Platformy musí takové stížnosti okamžitě přezkoumat a zjevně protiprávní příspěvky do 24 hodin smazat. V nejasných případech mají na posouzení sedm dní, výjimečně i více.