Hlavní obsah

Češi na internetu hledají písničky a pohádky. Ani sociální sítě jim nejsou cizí

Novinky, mif

Čeští uživatelé se od těch zahraničních podstatně liší, alespoň co se týče využívání internetu. Zatímco v zahraničí lidé holdují často videím s nejrůznějšími hudebními hvězdami, celebritami nebo influencery, v českých luzích a hájích dávají uživatelé přednost videím s písničkami a pohádkám. Cizí jim přitom nejsou ani sociální sítě, především Twitter, který promítá aktuální politické dění a kauzy. Vyplývá to ze statistik portálu Seznam.cz za rok 2017.

Foto: Seznam.cz

Článek

Zájem o videa nejlépe reflektují dotazy týkající se portálu YouTube. Na Seznam.cz vyhledávají v souvislosti s touto webovou službou lidé nejčastěji (22 %) informace o písničkách a pohádkách pro děti.

Zájem je v případě písniček a pohádek až čtyřikrát větší než u ostatního obsahu, který tento portál nabízí. „Zábava pro děti se v českých rodinách odehrává z velké části na internetu. Z našich dat je také patrné, že se lidé zajímají o tradiční českou a moderní zahraniční seriálovou tvorbu,“ konstatoval Michal Sedláček, produktový manažer Seznam.cz Vyhledávání.

Vede Máša a medvěd

Podle něj se na první příčce, co se zájmu o pohádky týká, umístil ruský animovaný seriál Máša a medvěd, na druhém pak britský televizní seriál Prasátko Peppa a trojici uzavírá tradiční český kreslený seriál Pat a Mat.

„Pokud jde o vyhledávání písniček, lidé se s výběrem moc nezaobírají. Je to patrné z dotazů, které do vyhledávacího pole v průběhu roku zadali. Zajímají se totiž o obecné spojení ‚písničky pro děti‘, které zároveň i vede žebříček vyhledávání ve spojitosti s YouTube,“ uvedl Sedláček s tím, že lidé často dohledávají také informace, jak videa stahovat prostřednictvím takzvaných convertorů.

Poměrně vysoké popularitě se mezi Čechy těší sociální síť Twitter, na které se dle očekávání promítaly v uplynulém roce aktuální politické kauzy a celkově dění ve společnosti. „Nejhledanějšími výrazy jsou účty bloggera Petra Paulczynského, dále anonymní skupiny skryté za identitu Julia Šumana a vítězné trio uzavírá účet tiskového mluvčího prezidenta ČR Jiřího Ovčáčka. Potvrzuje se zároveň, že Češi jsou národem pasivních sportovních nadšenců. Mezi první desítkou hledaných výrazů se umístil profil cyklisty Romana Kreuzigera a sportovního komentátora Roberta Záruby,“ podotkl produktový manažer Seznam.cz Vyhledávání.

Mezi celebritami kraluje Leoš Mareš

Zájem mají tuzemští uživatelé také o sociální síť Facebook. Jak ale statistiky české internetové jedničky ukázaly, bezmála 20 % lidí neví, jak se správně název tohoto serveru píše, a tak jej zadávají do vyhledávače v nejrůznějších tvarech, jako například „Face book“ nebo „Facebook cz“.

„Zajímavý i je fakt, že 8 % zadaných dotazů souviselo s hledáním způsobu, jak si na Facebooku zrušit účet. To do jisté míry svědčí o nesnadném provedení tohoto procesu v praxi. V žebříčku vyhledávaných výrazů následují známé české osobnosti. Nejvíce se lidé zajímali o českou bloggerku Dominiku Myslivcovou, zpěvačku Moniku Absolonovou a muzikálového zpěváka Mariana Vojtka,“ uzavřel Sedláček.

Co se celebrit týče, lidé je sledují především na sociální síti Instagram. Mezi tuzemskými idoly jasně vede Leoš Mareš a jeho přítelkyně Monika Koblížková, následuje bloggerka Nela Slováková.

Reklama

Výběr článků

Načítám