Hlavní obsah

Nový nástroj Facebooku nabízí to nejhorší z internetu

Provozovatel sociální sítě Facebook v těchto dnech začal testovat nový nástroj s názvem Explore Feed, který by měl uživateli přinášet personalizovaný obsah ze zdrojů mimo jeho okruh přátel či oblíbených stránek. Podle amerického serveru Quartz jde ale o přehlídku materiálu z absolutního dna Facebooku a uživatelům se zobrazují falešné zprávy nebo jen obyčejné hlouposti. Do této sekce by se nakonec mohly přesunout veškeré příspěvky firem či médií, což Facebook testuje například na Slovensku.

Foto: Ondřej Lazar Krynek, Novinky

Ilustrační foto

Článek

Podle provozovatele je Explore Feed "doplňkovou stránkou s populárními články, videi a fotografiemi automaticky vybíranými pro daného uživatele". Lidem má přinášet obsah, ke kterému by se normálně nedostali a který algoritmus shledá zajímavým pro danou osobu. Podle reportérů Quartzu se tento cíl zatím nedaří a výsledkem je "žumpa" složená z toho nejhoršího, co lze na internetu najít.

"Jsou tam memy ukradené z jiných platforem, několik měsíců stará virální videa, články z Fox News a Mashable, které jste viděli jinde a s nezájmem přešli, a nekonečný tok hloupostí nasdílených z facebookové stránky George Takeiho. Jestli si Facebook myslí, že tohle je to, co chci vidět, pak má o mně velmi nízké mínění," napsal americký web.

Důraz na informativní, přesný a autentický obsah

Vedoucí pro záležitosti týkající se hlavní stránky na Facebooku Adam Mosseri tento týden před studenty žurnalistiky Newyorské městské univerzity oznámil, že jeho společnost vydá seznam pravidel pro vydavatele, v němž popíše, jaký obsah Facebook na svých stránkách chce, a jaký nikoli. Důraz má prý být kladen na "informativní, přesný a autentický obsah".

"Není zcela jasné, jak moc vážně bere Facebook vlastní vydavatelské zásady, když zasvěcuje celou oddělenou platformu obsahu, který se nezdá ani informativní, ani autentický," poznamenal Quartz.

Na Slovensku a v dalších pěti zemích začal Facebook nový prvek testovat zároveň s rozdělením firemního či mediálního obsahu do separátního "feedu". O něm však uživatelé vůbec nevěděli, a návštěvnost některých stránek se tak radikálně propadla. Mosseri slovenskému Denníku N řekl, že test může trvat několik měsíců, přičemž není vůbec jasné, zda se nová praxe někdy rozšíří globálně.

"News feed beze zpráv. Jen přátelé a sponzorovaný obsah," vysvětloval Filip Struhárik z Denníku N Lidovým novinám s tím, že si nemyslí, že by tato služba mohla mít úspěch. "Lidé akorát zjistí, jak nudní jsou jejich přátelé," dodal.

Reklama

Související témata:

Výběr článků

Načítám