Hlavní obsah

Twitter zvažuje zpoplatněnou prémiovou verzi

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Nový zdroj příjmů hledá mikroblogovací síť Twitter. A podle všeho počítá s podporou samotných uživatelů, především tedy těch profesionálnějších z řad společností a organizací. Jeden z plánů totiž podle agentury Reuters je, že podnik nabídne prémiovou verzi svého rozhraní TweetDeck za měsíční předplatné.

Foto: Dado Ruvic, Reuters

Logo mikroblogovací sítě Twitter

Článek

Twitter začínal před 11 lety jako celá řada dalších sociálních sítí. Podnik se nejprve zaměřoval na budování uživatelské základny pro služby, které poskytuje zdarma s pomocí příjmů z reklamy. Minulý měsíc firma oznámila, že má po celém světě 319 miliónů uživatelů.

Na rozdíl od většího konkurenta Facebooku se však Twitteru nepodařilo získat dostatek příjmů z reklamy na to, aby se dostal do zisku. Nepomohla mu ani obliba u nového amerického prezidenta Donalda Trumpa a dalších celebrit, díky kterým je nepřetržitě v centru pozornosti.

A proto nyní tvůrci uvažují o změně. Předplatné by se mohlo vybírat u verze TweetDeck, nejpopulárnější twitterové aplikace pro odesílání nových tweetů. Twitter nyní provádí průzkum, aby zhodnotil zájem o novou, vylepšenou verzi TweetDecku, uvedla mluvčí mikroblogovací sítě Brielle Villablancaová.

Je však nutné zdůraznit, že zatím nic nenasvědčuje tomu, že by chtěl Twitter vybírat poplatky od všech svých uživatelů.

Pro novináře i obchodníky

Prémiová verze by mohla zahrnovat účinnější nástroje, které by pomohly obchodníkům, novinářům či odborníkům nalézt mnohem rychleji, co se děje ve světě, uvedl novinář na účtu @andrewtavani. Dodal, že nabídka by mohla být bez reklamy.

Jiné sociální sítě, například LinkedIn od Microsoftu, již mají odstupňované členství a verze s předplatným nabízejí širší přístup a data.

V prvním čtvrtletí loňského roku společnost Twitter zaznamenala nejpomalejší růst příjmů od doby, kdy před čtyřmi lety vstoupila na burzu. Příjmy z reklamy dokonce meziročně klesly. Firma také uvedla, že růst příjmů z reklamy bude v letošním roce dál zaostávat za růstem uživatelů.

Finanční trhy loni spekulovaly o prodeji Twitteru. Žádná konkrétní nabídka ale nepřišla.

Reklama

Související témata:

Výběr článků

Načítám