Hlavní obsah

Třídenní víkend? Yahoo chce motivovat zaměstnance

Novinky, ort

Dva dny na odpočinek a regeneraci zaměstnanců nestačí. Přesně s touto teorií pracuje vedení společnosti Yahoo Japan, která zvažuje zavedení třídenního víkendu. Má jít o jednu z dalších velkých změn, které stejnojmenný internetový gigant chystá.

Foto: © Denis Balibouse / Reuters, Reuters

Logo internetové společnosti Yahoo

Článek

Yahoo Japan spadá pod americký internetový gigant Yahoo. Ten v posledních měsících usilovně jedná o prodeji svých základních webových aktivit s telekomunikačním obrem Verizonem. Celá transakce má hodnotu 4,83 miliardy dolarů (123 miliard korun). [celá zpráva]

Součástí však není 15procentní podíl v největším čínském obchodu Alibaba a 35,5procentní podíl ve zmiňované společnosti Yahoo Japan. Právě ta se stane po odprodeji webových aktivit hlavní hnací silou toho, co z původní společnosti Yahoo zůstane.

Pracovat se bude jen čtyři dny

Vedení podniku si tak logicky zakládá na tom, aby co nejvíce i po všech změnách zaujalo své zaměstnance. Jedním z nových benefitů má být i třídenní víkend.

Podle studie podniku totiž při větším odpočinku poroste produktivita Japonců. Lepší výkon tak budou podávat i přesto, že v práci budou trávit o den méně. Pro agenturu Bloomberg to uvedla mluvčí společnosti Yahoo Japan.

Pouze čtyřdenní pracovní týden by chtěla firma zavést od roku 2020.

Sluší se připomenout, že Japonci jsou proslulí svou tvrdou pracovní morálkou. Běžné je, že zaměstnanci každý měsíc odpracují několik desítek přesčasových hodin. Výjimkou v minulosti nebyly ani smrti z přepracovanosti.

Zda Yahoo bude třídenní víkend nabízet pouze v Japonsku, nebo i na dalších trzích, kde působí, zatím není jasné.

Nové jméno Altaba

Jisté je nicméně to, že pozůstatek internetového gigantu se po odprodeji webových aktivit již nebude jmenovat Yahoo. Firma, jejíž součástí již nebudou například e-mailové služby, digitální reklama a mediální aktiva, nově ponese jméno Altaba. Zástupci podniku o tom informovali v minulém týdnu. [celá zpráva]

Yahoo patří ve světě internetu k průkopníkům. V devadesátých letech byla právě tato společnost dominantním poskytovatelem e-mailových účtů zdarma. Firmu ale v posledních letech předehnala konkurence, což se projevilo i na jejích příjmech.

Anketa

Uvítali byste třídenní víkend také v Česku?
Ano
97,2 %
Ne
2,8 %
Celkem hlasovalo 424 čtenářů.

Reklama

Související témata:

Výběr článků

Načítám