„Program také zaznamenává pohyby obličeje, takže ho neobelstíte tím, že před kameru nastavíte fotografii někoho jiného,“ uvádí web.

Wuzhen je historické město, které podnikatelé proměnili v turistickou atrakci s muzei, prohlídkami památek a ukázkami tradičních řemesel. Trápily je však podvody se vstupenkami.

Návštěvníci si totiž mohli koupit buď jednorázový vstup, nebo lístek, který umožňoval z města odejít a zase se vrátit. A právě tuto vstupenku si spořiví turisté předávali mezi sebou a připravovali tak majitele o zisk.

Nový systém identifikace vyrobený firmou Baidu se zatím bude používat „jen“ pro návštěvníky, kteří se ubytují v místním hotelu. Tam se vyfotí, snímek se nahraje do databáze a kamery u vstupů a výstupů už budou vždy vědět, o koho se jedná.

Ochránci osobních údajů už začínají bít na poplach.

Kamery toho o lidech prozradí víc, než si myslí

Kamery jsou v dnešní době nedílnou součástí řady obchodů. Řada z nich přitom není určena pouze k hlídání zboží před zloději, inteligentní systémy dokážou nákupy doslova řídit. O zákaznících toho navíc prozradí víc, než by se mohlo na první pohled zdát.

Typicky jsou takovéto systémy využívány k počítání lidí, o což se obvykle stará kamera umístěná u vchodu. Pokud je připojena k pokladně, manažer prodejny má díky speciálnímu obslužnému softwaru přesný přehled o tom, kolik lidí a co přesně nakoupili. Tímto způsobem se má hodnotit především atraktivnost nabídky.

Stejně tak ale mohou inteligentní systémy ovlivňovat dění v prodejně. Například jeden tuzemský velkoobchodní řetězec používá kamery nejen k počítání množství lidí, kteří vstoupili do obchodu a odhadování jejich průměrné doby nákupů, ale systém také dává manažerovi signál k otevření nové poklady. Kamery totiž také dokážou měřit délku jednotlivých front. [celá zpráva]