„Náš dlouhodobý záměr je nabízet lidem na naší domovské stránce jen takový obsah, který je bude zajímat. V ideálním případě při příchodu na Seznam.cz nebudou vědět, kam dřív kliknout, protože vše, co uvidí, pro ně bude lákavé. Proto dnes pro všechny do výběru toho nejzajímavějšího, co se v danou chvíli na českém internetu vyskytuje, přidáváme i články z jiných médií,“ komentoval úpravu domovské stránky Pavel Zima, generální a obsahový ředitel Seznam.cz.

Sekce Články z českého internetu se bude uživatelům zobrazovat ve spodní části domovské stránky. Část textů je přebírána od jiných médií a tvůrců, další Seznam.cz používá z vlastních zdrojů. Ve všech případech nicméně odkazy vedou přímo na originální stránky s články.

Zájmy konkrétních uživatelů

Při zobrazování navrhovaných článků budou brány v potaz zájmy konkrétních uživatelů. „I díky našemu vyhledávání víme, jaké otázky lidé nejčastěji řeší. Pokud usoudíme, že by bylo užitečné nějaký často hledaný dotaz zpracovat formou článku, naši redaktoři jej napíší a publikují. Jde převážně o články z oblasti hobby a kutilství - například o návody, jak se postarat o zahrádku či jak si zkrášlit bydlení,“ konstatoval Marek Vacek, produktový manažer, který má domovskou stránku Seznam.cz na starosti.

„Do budoucna chceme nabídnout i další témata jako třeba rybaření, houbaření, ale i cestopisy nebo novinky z digitální oblasti. Proto neustále hledáme a přidáváme zdroje zajímavého čtení, případně jej sami vytváříme,“ doplnil Vacek.

Články doporučuje robot

Testování nové sekce spustil Seznam.cz už na konci února. [celá zpráva]

Tehdy vybírali jednotlivé články na domovskou stránku ručně editoři, v červnu pak začal texty nabízet doporučovací algoritmus. „Nyní systém výběru toho nejzajímavějšího z českého internetu funguje tak, že editoři třídí články z víc než stovky zdrojů, a pokud shledají, že texty splňují požadavky kvalitního magazínového čtení, přidávají je do ‚robota‘ pro automatické doporučování obsahu,“ uvedla mluvčí Seznamu Irena Zatloukalová.

„Pro čtenáře to znamená, že tím, jak pročítají články, které jim domovská stránka Seznam.cz nabízí, učí automatický algoritmus čím dál lépe rozpoznávat, jaké inspirativní čtení jim má nabídnout při jejich další návštěvě,“ uzavřela Zatloukalová.