Internet přestal uživatelům fungovat po 17:30, chybu se však podařilo odhalit a napravit až okolo 22. hodiny večer. [celá zpráva]

Uživatelé, kteří se k internetu v síti T-Mobilu připojují prostřednictvím pevných linek, byli téměř pět hodin odříznuti od internetu. „Výpadek se týkal zhruba 12 000 přípojek,“ potvrdila Novinkám ve čtvrtek mluvčí T-Mobilu Martina Kemrová.

Původní odhady přitom byly střízlivější, podle nich mělo mít problémy s připojením jen několik stovek uživatelů.

Chybné nastavení

T-Mobile nicméně za výpadek podle informací Novinek nemohl. Chyba vznikla chybným nastavením na straně České telekomunikační infrastruktury (CETIN), jejíž sítě právě růžový operátor používá.

„Během včerejšího odpoledního zvyšování rychlosti v rámci aktuálního proma došlo k chybnému nastavení parametrů zrychlovaných přípojek na BRAS. Následkem byla nemožnost postižených přípojek navázat korektní PPP session a připojit se do internetu,“ vysvětlila technickou stránku věci mluvčí CETINu Tereza Gáliková.

To jinými slovy znamená, že pracovníci CETINu se snažili v rámci aktuální akce zrychlit některým uživatelům internet až na 80 Mb/s, tedy na dvakrát vyšší rychlost. Kvůli chybnému nastavení však část sítě zkolabovala.

„Za způsobené komplikace se omlouváme,“ doplnila Gáliková.

Zákazníci T-Mobilu využívající připojení přes pevné linky, kterých se výpadek týkal, mohou požádat operátora o kompenzaci. Jednotlivé případy se řeší individuálně na lince 800 737 373.