Hlavní obsah

Seznam.cz spustil Reportera, nabídne zajímavá analytická data

Novinky, mif

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Co aktuálně lidi zajímá a jaké jsou nejnovější trendy, bude nově mapovat analytická služba Seznam.cz Reporter. Přehledně bude možné zobrazit nejatraktivnější turistické cíle či nejoblíbenější značky automobilů. Všechna data přitom pocházejí přímo ze služeb společnosti Seznam.cz.

Foto: Seznam.cz

Seznam.cz Reporter

Článek

„Chceme začít Seznam.cz datově otevírat. Máme služby, které jsou lídry ve svých oborech, a můžeme si díky tomu dovolit tvrdit, jak se daná odvětví vyvíjejí, respektive co v nich Čechy zajímá. Jsou to data, která na trhu chybějí,“ uvedl Michal Buzek, vedoucí analytického oddělení Seznam.cz.

Aktuální trendy

Hlavním úkolem Reportera je tedy osvětlit aktuální trendy v tuzemsku. „Věřím, že naše data mohou pomoci nejednomu autobazaru či e-shopu lépe se zorientovat v tom, co Čechy zajímá, a podle toho případně vylepšit podnikání. Ostatním mohou třeba jen ukázat, o jaká turistická místa se Češi v posledním týdnu zajímali,“ popsal základní cíle projektu Buzek.

Analytické reporty jsou k dispozici například ze služeb Sreality.cz, Sauto.cz, Zboží.cz a Mapy.cz. Nechybějí nicméně ani data ze zpravodajských serverů, jako jsou například Novinky.cz, Super.cz či Sport.cz. Ty se společností Seznam.cz provozuje vydavatel deníku Právo, společnost Borgis.

U zpravodajských serverů lidé zjistí, jaké zařízení je pro čtení článků nejpopulárnější – zda klasický počítač, chytrý telefon, či tablet. Pohled na Zboží.cz zase ukáže, o jaké produkty je aktuálně největší zájem.

Foto: Novinky

Analytická data ze serveru Novinky.cz

V levém horním rohu na webu reporter.seznam.cz si mohou lidé vybrat službu, která je zajímá. Poté je možné rozkliknout podrobnější nabídky.

„Například na základní nástěnce služby Sauto.cz najdete informace o nejzobrazovanějších osobních či užitkových vozech. Podrobnější reporty dovolí porovnat, při kolika hledáních lidé vyplnili, že hledají auto na benzín, a při kolika pak na naftu. Podívat se lze i na konkrétní hledané roky výroby či nejčastější žádané stavy tachometrů,“ uvedla Simona Pecková, PR specialistka společnosti Seznam.cz.

„Ze Seznam.cz Reportera jde zjistit i to, jaká další související auta si Češi nejčastěji prohlížejí, pokud původně začali hledat například fabii. Data do Seznam.cz Reportera přibývají denně z interních měření společnosti Seznam.cz. U jednotlivých reportů se přepočítávají vždy instantně po zadání konkrétních požadovaných parametrů a filtrů,“ konstatovala Pecková.

V testovací verzi

Reporter zatím běží jen v testovací verzi. „Protože se jedná o betu, nabízíme zatím základní data jen z některých vybraných služeb. Začali jsme od těch, u kterých víme, že zajímají oborové novináře a některé klienty. Rozhodně se nebojíme data doplňovat. Nyní si chceme ověřit, jaký zájem je o podobná data,  a postupně můžeme na základě poptávky další pohledy doplňovat,“ uzavřel Buzek.

Seznam.cz Reportera si můžete vyzkoušet zde.

Reklama

Související témata:

Výběr článků

Načítám