Akcie nové firmy budou rozděleny mezi současné akcionáře Yahoo.

Tržní kapitalizace Yahoo se pohybuje kolem 35 miliard USD (864,5 miliardy Kč). Hlavní podíl na této částce však mají podíly ve firmách Alibaba a Yahoo Japan. Hodnota zhruba 15procentního podílu v Alibabě činí více než 30 miliard USD, napsala agentura Reuters.

„Kromě našeho úsilí zvýšit hodnotu a snížit nejistotu pro investory bude konečné oddělení našeho podílu v Alibabě důležité pro pokračující transformaci našeho podnikání,” uvedla v prohlášení generální ředitelka Marissa Mayerová.

Investice nepomohly

Ostatní aktivity Yahoo zahrnují například webový vyhledávač nebo elektronickou poštu. Už delší dobu se však tyto aktivity potýkají s problémy a Mayerové se ani po více než třech letech ve funkci nepodařilo dosáhnout výraznějšího obratu v hospodaření podniku.

Internetové aktivity Yahoo přitom dál patří k nejnavštěvovanějším službám na internetu a například v říjnu byly s 210 milióny návštěvníků podle společnosti comScore třetími nejnavštěvovanějšími internetovými stránkami ve Spojených státech. Firma pod vedením Mayerové investovala rovněž do reklamních technologií, on-line videa a softwaru pro mobilní zařízení, těm se ale nepodařilo pozici firmy výrazně pozvednout.

Yahoo patří ve svém oboru k průkopníkům a na konci 90. let to byl dominantní poskytovatel e-mailových účtů zdarma. Firmu ale později dohnala a nakonec i předehnala konkurence.