Murdoch deník slavnostně představil loni na začátku února v newyorském Guggenheimově muzeu. Mluvil tehdy mimo jiné o snaze nabídnout obsah lidem, kteří kvůli internetu nečtou tradiční papírové noviny. Deníku se ale čtenáře nakonec příliš zaujmout nepodařilo, když má kolem 100 000 předplatitelů.

Aby nebyl ztrátový, potřeboval by list nejméně půl milionů platících čtenářů. Deník, který odborníci při uvedení označovali za možnou cestu k oživení skomírajících prodejů novin, nezaujal ani inzerenty. Podle listu The New York Times tak nyní titul je v roční ztrátě kolem 30 miliónů dolarů.

Rupert Murdoch

Rupert Murdoch

FOTO: fotobanka Profimedia

The Daily proto nyní kromě propouštění chystá obsahové a designové změny. Změní se například sportovní rubrika a komentáře, které měly malou čtenost. Sportovní zpravodajství budou dodávat partneři, jako je sesterská televizní stanice Fox News. Komentáře pak přijdou o vlastní sekci a budou doplňovat zpravodajské texty.

"Díky těmto důležitým změnám bude The Daily moci být redakčně pružnější a zaměřit se na prvky, které naši čtenáři mají rádi a chtějí," uvedl šéfredaktor Jesse Angelo.

Předplatné deníku stojí buď 99 centů (kolem 20 korun) týdně anebo 39,99 dolaru (asi 800 korun) ročně. Kromě iPadu si jej nyní lidé mohou číst i na telefonech iPhone a zatím jednom modelu tabletu s operačním systémem Android, který nabízí americký operátor Verizon Wireless. Titul je stále dostupný jenom ve Spojených státech.

Éra obsahu na internetu zadarmo prý končí

Noviny pro iPad jsou dalším Murdochovým krokem k placenému zpravodajství. O něm hovořil mediální magnát již v roce 2009. [celá zpráva]

„Internet nastartoval novou mediální revoluci a otevřel dveře mnoha levným metodám, jak se mohou informace dostat k lidem. Ale zprávy nelze vyrábět zadarmo, a proto chceme zpoplatnit naše webové stránky,“ vysvětloval své záměry Murdoch.

Podle něj prý už on-line reklama nestačí na to, aby pokryla všechny náklady na provoz zpravodajských serverů a zbytečně se nesnižovala jejich kvalita. „Věřím, že díky zpoplatnění budeme ještě úspěšnější než nyní, a proto konkurence nebude dlouho váhat a bude nás následovat,“ uvedl.