Agentura AP ale dodává, že se teprve uvidí, zda přístroj najde mezi uživateli širší oblibu. Mnohé může podle AP odradit, že je kvůli 3D efektu potřeba sedět blízko přístroje, nehledě na vysoký cenový rozdíl.

Světoví výrobci elektroniky sázejí na to, že 3D televizory vyvolají na trhu nový boom prodeje televizorů, filmů a her. Nynější 3D televizory na trhu ale požadují speciální brýle, které vytvářejí prostorový dojem tím, že každému oku předkládají mírně odlišný obraz.

Novou technologii Toshiby zajišťuje v obrazovce pole čoček, které stojí kolmo proti divákovi a z nichž paprsky směřují do devíti bodů před televizorem. Mozek sestaví tyto body do trojrozměrného obrazu, pokud divák sedí v místě s optimálním efektem.

Jasný obraz, malá úhlopříčka

Toshiba ve zprávě upozornila, že je trojrozměrný obraz v technologii ostrý a jasný z jakéhokoli úhlu pozorovací zóny. Systém je podobný tomu, co používá očekávaná herní konzola 3DS od společnosti Nintendo, která také nepožaduje brýle.

Firma nabídne televizory ve dvou rozměrech s úhlopříčkami 30,5 či 50,8 centimetru. Technologie ale zatím není dostatečně pokročilá, aby mohla nabídnout větší obraz. Doporučená sledovací vzdálenost je 65 cm u menší verze a 90 cm u větší obrazovky.

V Japonsku půjdou tyto přístroje do prodeje koncem prosince. Menší verze bude za 120 tisíc jenů (25 760 Kč) a větší za cenu dvojnásobnou. Ke spuštění prodeje v zahraničí se společnost nevyjádřila, napsala agentura AP.