Zájem o klasické stolní počítače klesl o pět procent, prodalo se jich 90 105 kusů. Počítačový trh táhly především notebooky, jejichž prodej se meziročně zvýšil o polovinu na 187 618.

Zvýšený zájem o nákup nového počítače měly především domácnosti, pro které vzrostl prodej o 75 procent na 109 446 PC. I přes nižší nárůst kolem sedmi procent skončila většina počítačů ve firmách, které se na celkovém trhu podílely 61 procenty.

Nejprodávanější značkou byl Acer, který zvýšil odbyt o 180 procent na 79 800 kusů, loňská jednička Hewlett-Packard obsadila druhou příčku s růstem o 14,5 procenta na 39 761 prodaných kusů. Následuje Asus s 34 282 prodanými PC, což představuje růst o 64 procent. Na dalších místech skončily Dell a Toshiba.

Acer byl zároveň nejprodávanější značkou mezi notebooky s podílem 40,5 procenta. Následuje Asus a Hewlett-Packard s podíly 17,5 respektive 14,7 procenta. Mezi stolními PC vedl Hewlett-Packard před domácí značkou Lynx a americkým Dellem.

Prodej počítačů stoupá díky netbookům

Prodej notebooků neustále stoupá díky nebývalému zájmu zákazníků o miniaturní netbooky, jejichž cena začíná už okolo pěti tisíc korun. Přitom na práci poslouží stejně dobře, jako dvojnásobně drahé laptopy.

Miniaturní netbooky jsou nejčastěji osazovány procesory Intel Atom. Jejich výkon není příliš vysoký, porovnávat je můžeme s počítači s procesory Pentium III, které se prodávaly v roce 2000.

Kvůli nízkému výkonu Atomu nejsou většinou netbooky vybaveny nejnovějším operačním systémem Windows Vista. Jsou u nich starší Windows XP nebo méně náročné a levnější linuxové distribuce. S takovým systémem laptop svižně pracuje při brouzdání po internetu, úpravě fotek nebo práci s textovými dokumenty. [celá zpráva]