Podnětem k zahájení soudní pře byla nespokojenost jednoho majitele mobilního telefonu, jemuž jeho přístroj po dvou letech a třech měsících zcela přestal fungovat. Výrobce jeho telefonu - finská Nokia - trvala na tom, že dvouletá reklamační lhůta již vypršela, a vadný mobil odmítla vyměnit. Případ poté putoval k soudu.

Při procesu, o jehož rozuzlení informoval deník Verdens Gang, byli vyslechnuti jak zástupci Nokie, tak i dalšího velkého výrobce Sony Ericsson. Podle jejich shodného mínění mají mobily "při normálním užívání", tedy nikoliv při extrémně vysokém provozu, fungovat tři až čtyři roky. Výměny mladších přístrojů, jimž vypršela dvouletá lhůta, přitom výrobci odmítali, avšak o omezené době předpokládané funkčnosti své zákazníky neinformovaly. Soud nyní de facto předepsal všeobecnou pětiletou záruční lhůtu.

Verdikt ještě nenabyl právní moci, výrobci se však cítí poškozeni. "Dojde-li k uzákonění v Norsku, nevíme, jaké následky to bude mít pro švédské uživatele," řekl k tomu tiskový mluvčí firmy Sony Ericsson Mattias Holm. "V každém případě se domníváme, že požadavek na pětiletou reklamační lhůtu je příliš dlouhý," dodal.