Hlavní obsah
Povánoční slevy v pražském obchodním centru Nový Smíchov. Foto: Vít Šimánek, ČTK

Začaly velké povánoční výprodeje, hlavní vlna ale teprve přijde

V obchodních řetězcích i e-shopech začaly v pátek povánoční výprodeje. Větší slevy dosahující až sedmdesáti procent jsou však zatím na zboží spojeném přímo s Vánocemi, jako jsou dekorace či kolekce. Ta hlavní vlna slev, jež zahrnuje většinu sortimentu, odstartuje až po Novém roce.

Povánoční slevy v pražském obchodním centru Nový Smíchov. Foto: Vít Šimánek, ČTK
Začaly velké povánoční výprodeje, hlavní vlna ale teprve přijde

Například Tesco dalo v pátek cenovky se slevou na stovky vánočních produktů. „Od 8. ledna pak nastoupí novoroční slevy domácích potřeb, hraček, kancelářských potřeb i elektroniky,“ řekl Právu mluvčí Tesca Václav Koukolíček.

Také Kaufland chystá novoroční slevy, které začnou 6. ledna a potrvají až do vyprodání zásob. Naopak e-shop Alza.cz začal s výprodejem už nyní. „Nejvyšší slevy u vybraného zboží se pohybují v desítkách procent a jdou napříč celým naším sortimentem,“ sdělila mluvčí Alzy Patricie Šedivá.

Pro internetové prodejce jsou povánoční a lednové výprodeje druhým nejsilnějším obdobím hned po předvánoční kampani. Průzkum e-shopu Mall.cz ukázal, že třináct procent domácností si některé dárky kupuje až po Vánocích. Největší zájem mají nyní Češi o zlevněné mobilní telefony a velké spotřebiče.

Zájem je i o drogistické zboží. Řetězec Teta od včerejška zlevnil celkem 973 produktů až o padesát procent. Jeho slevová akce potrvá až do 7. ledna.

Analytici odhadují, že během tří povánočních výprodejových týdnů utratí Češi v e-shopech zhruba o sedmdesát procent více než v průměru během celého roku. Na své si samozřejmě přijdou i kamenné obchody.

Řada řetězců i e-shopů zákazníkům umožňuje, aby bez problémů mohli vrátit zboží, které se pod vánočním stromkem nesetkalo s příznivou odezvou. A i pro zboží ve slevě platí dvouletá záruční lhůta.

Intenzivnější kontroly 

S nástupem povánočních slev zintenzivnila svou činnost Česká obchodní inspekce (ČOI). Kontroly v předchozích letech totiž ukázaly, že kolem dvou pětin kontrolovaných prodejců ve slevových akcích porušuje zákon.

„Doporučuji zejména, aby si lidé při koupi zboží ve slevě zkontrolovali, jestli cena, která je účtována u pokladny, odpovídá té v akčním letáku či v regálu prodejny,“ uvedl v České televizi mluvčí ČOI Jiří Fröhlich.

Jak zdůraznil, i ve slevových akcích je třeba používat zdravý rozum. Podívat se také ke konkurenci, vždyť bez tohoto srovnání se může ukázat, že kvapný nákup ve slevě nebyl příliš výhodný. Tím spíše, že někteří obchodníci nabízejí za údajnou slevu i zboží, jež předtím ve svém sortimentu vůbec neměli.

yknivoNumanzeSaNyknalC

Reklama

Výběr článků