Hlavní obsah
Ilustrační snímek Foto: Profimedia.cz

Priority u hledání práce se liší s věkem

Rozdíly v prioritách při výběru nového zaměstnavatele se mezi jednotlivými generacemi stále prohlubují. Přestože podle aktuálního průzkumu zaměstnaneckých preferencí společnosti Randstad považují všechny věkové skupiny za nejdůležitější výši mzdy a rozsah nefinančních benefitů, další aspekty, podle nichž se uchazeči o přijetí nové pracovní nabídky rozhodují, se již liší v závislosti na věku kandidátů.

Ilustrační snímek Foto: Profimedia.cz
Priority u hledání práce se liší s věkem

Napříč generacemi je vedle mzdy stále důležitá jistota práce, příjemná pracovní atmosféra, finanční zdraví firmy a také zajímavá pracovní náplň. Z průzkumu ovšem vyplynulo, že ne vždy zaměstnavatelé nabízejí to, co uchazeči o práci hledají.

Například nejmladší skupina pracovníků, takzvaná generace Z, hledá v práci možnost kvalitního vzdělávání, mileniálové (dospívali na přelomu tisíciletí) touží především po kariérním růstu. Jejich otcové, generace X, pak hledají u svého zaměstnavatele jistotu práce a pracovníci starší 55 let považují za důležitou vzdálenost pracoviště od svého bydliště.

V celkovém žebříčku nejdůležitějších kritérií při výběru zaměstnavatele vzrostla oproti loňsku důležitost příjemné pracovní atmosféry a možnost pružného pracovního zapojení.

„Flexibilita, možnost práce z domova a placené volno navíc jsou nejsilnějšími nefinančními benefity. Pandemie covid-19 umožnila řadě firem tato řešení vyzkoušet v praxi a dala jim do rukou možnost začít s větší flexibilitou aktivně pracovat jako s benefitem,“ upozorňuje na jeden z pozitivních dopadů uplynulého období Jacek Kowalak, generální ředitel společnosti Randstad.

Pandemie a s ní spojené obavy o ztrátu zaměstnání u Čechů podle Kowalaka způsobily vyšší zájem o finanční stabilitu zaměstnavatele a jistotu práce. Proto se tyto faktory v současnosti dostávají na horní příčky žebříčku zaměstnaneckých preferencí, podle nichž si Češi vybírají nového zaměstnavatele.

„Zajímavé jsou rozevírající se nůžky mezi generacemi. Liší se jak důvody odchodu od stávajícího zaměstnavatele, tak i důvody přijetí nové pracovní nabídky. Zaměstnavatelé, kteří chtějí mít loajální a stabilní tým, by proto měli začít individualizovat nabídky pro zaměstnance různých věkových kategorií,“ zdůraznil Kowalak.

Lidé nebudou chtít riskovat

V uplynulém roce změnilo v ČR zaměstnavatele zhruba 22 procent lidí, letos o tom uvažuje 28 procent respondentů. Téměř dvě třetiny lidí od zaměstnavatele odcházejí nebo odchod plánují z důvodu nízké mzdy a méně atraktivních benefitů, polovina pak kvůli pracovní atmosféře a jistotě zaměstnání.

„Právě tento faktor se nyní, v době po zkušenosti s koronavirovou krizí, stane ještě důležitějším. Zaměstnavatelé sice teoreticky mohou počítat s tím, že se lidé do odchodu z práce nepohrnou, na druhou stranu to ovšem znamená, že nábor kvalitních a špičkových odborníků bude nyní ještě těžší. Málokdo bude chtít riskovat nejistotu nových a neznámých podmínek u jiného zaměstnavatele. Aktivní komunikace značky dobrého zaměstnavatele proto bude tím důležitější,“ doplnil Kowalak.

yknivoNumanzeSaNyknalC
Sdílejte článek

Seznam.cz zavádí tlačítko Líbí se

Dejte redakci i ostatním čtenářům vědět, jaký obsah stojí za přečtení.

Články s nejvyšším počtem Líbí se se budou častěji zobrazovat na hlavní stránce Seznamu a přečte si je více lidí. Nikomu tak neuniknou zajímavé zprávy.

Reklama

Výběr článků